Mjo.... men vad jag har förstått så tycks det kanske inte vara något jätteöverskott av VUB:ade SSK:or, som är villiga att jobba hela sommaren?AuF skrev:Ssk studenter har inget i ambulanser att göra, oavsett årstid. Du ska vara sjuksköterska med vubb. Så slipper du vara "spottkopp!"
Så - OM det nu är så att man i Umeå löser sommaren genom att anställa studenter .... då är det väl ändå en bättre lösning att en student av mitt slag söker (dvs en som är höggradigt intresserad och verkligen vill lära mig; en som ser en framtid i yrket) ..... än att de sökande består av "random vårdstudent som sett en lapp på någon anslagstavla och ser chansen till pengar under sommaren". Eller?

Om jag redan nu beställer och läser böcker såsom Ambulanssjukvård och Svikt av vitala funktioner så torde jag väl i alla fall komma bättre förberedd till en ev. inskolning och därpå följande sommarvik än någon som bara tar jobbet för att rädda sommaren.

Jag kan samtidigt passa på att fråga om någon - förutom ovanstående böcker - har tips på övrig litteratur (eller bara allmäna tips) som kan bidra till att jag - som ny - kan komma något sånär förberedd inför ett ev. sommarvikariat?