Val 2006

Här diskuteras allt som inte passade i de andra områdena, men som berör den prehospitala akutsjukvården.

Moderator: Wernvik

Kalbl

Inlägg av Kalbl » 8/9 2006 14:27

De beslutande i en demokrati, det är du och jag och alla andra...

Respekt!

ssk2

Inlägg av ssk2 » 8/9 2006 18:38

en demokrati med pampar och lakejer där inte alla får plats....

Kalbl

Inlägg av Kalbl » 9/9 2006 10:28

Alla medborgare har väl rösträtt!

Är du inte nöjd med något, får Du väl engagera dig för att förändra.

Men i det här fallet är det väl solklart vilka partier som är beredda att sälja ut sjukvården, och vilka som försvarar den gemensamma sektorn, och som sagt vad, alla har rösträtt och kan därmed bestämma hur vida man önskar vilja ha det.

Rösträtt är inte bara en rättighet, det är en skyldighet om man ska ha en fungerande demokrati.

aceofspades

Inlägg av aceofspades » 10/9 2006 19:14

Det faktum att jag har rösträtt ger inte mig mer bestämmanderätt än att jag kryssar ett namn på vardera av tre papperslappar. Där slutar min demokratiska rätt att bestämma. Sedan kan jag bara sitta i min vrå och hoppas att politikerna gör det bästa av våra skattepengar.
Dock är vi eniga om att det är den enskildes skyldighet att rösta. Ska man dra det på sin spets borde det egentligen vara lagstadgat att rösta, om inte annat för att säkerställa att våra kära politiker verkligen är folkvalda.

Kalbl

Inlägg av Kalbl » 11/9 2006 18:48

Jag fattar inte vad du är missnöjd med? Vi får väl inte igenom allt vi önskar önskar oss. De är ju detta som är demokrati.
Senast redigerad av 1 Kalbl, redigerad totalt 12 gånger.

aceofspades

Inlägg av aceofspades » 11/9 2006 19:54

Nog har jag mod att stå för mina beslut, både de bra och de dåliga. Jag är fullt medveten om att alla kan göra misstag, även jag, och det står jag gärna för. Jag är varken mer eller mindre människa än någon annan.

Kalbl

Inlägg av Kalbl » 11/9 2006 20:24

aceofspades skrev:Nog har jag mod att stå för mina beslut, både de bra och de dåliga. Jag är fullt medveten om att alla kan göra misstag, även jag, och det står jag gärna för. Jag är varken mer eller mindre människa än någon annan.
Tala då om för svenska folket varför vi ska privatisera ambulanssjukvården?

ssk2

Inlägg av ssk2 » 11/9 2006 20:34

kan man prata annat än skit om socialdemokrater och Göran Person??? även en sosse som du borde ta avstånd från en sådan maktpamp och herrgårdherre som person. göran och släptåget av gråsossar har gjort sitt i svelandets politik. ambulansen behöver inge friherrar.....

ssk2

Inlägg av ssk2 » 11/9 2006 20:36

varför syns inte sd i valet tror du? joooo för att 80% av alla murvlar är sossar.

Kalbl

Inlägg av Kalbl » 11/9 2006 20:37

??
Senast redigerad av 2 Kalbl, redigerad totalt 16 gång.

Kalbl

Inlägg av Kalbl » 11/9 2006 20:42

ssk2 skrev:kan man prata annat än skit om socialdemokrater och Göran Person??? även en sosse som du borde ta avstånd från en sådan maktpamp och herrgårdherre som person. göran och släptåget av gråsossar har gjort sitt i svelandets politik. ambulansen behöver inge friherrar.....
Konkret ssk2: privat eller offentlig ambulanssjukvård?

ssk2

Inlägg av ssk2 » 11/9 2006 22:00

varför inte som idag. både privat och offentlig? varför skall myndigheter sköta allt?

Kalbl

Inlägg av Kalbl » 11/9 2006 22:12

Det va la som att smita i från frågan?

ssk2

Inlägg av ssk2 » 11/9 2006 22:15

lätt för honom att säga....

Kalbl

Inlägg av Kalbl » 11/9 2006 22:19

Inte lättare för honom än för mig att säga det.

Skriv svar