Val 2006
Moderator: Wernvik
Alla medborgare har väl rösträtt!
Är du inte nöjd med något, får Du väl engagera dig för att förändra.
Men i det här fallet är det väl solklart vilka partier som är beredda att sälja ut sjukvården, och vilka som försvarar den gemensamma sektorn, och som sagt vad, alla har rösträtt och kan därmed bestämma hur vida man önskar vilja ha det.
Rösträtt är inte bara en rättighet, det är en skyldighet om man ska ha en fungerande demokrati.
Är du inte nöjd med något, får Du väl engagera dig för att förändra.
Men i det här fallet är det väl solklart vilka partier som är beredda att sälja ut sjukvården, och vilka som försvarar den gemensamma sektorn, och som sagt vad, alla har rösträtt och kan därmed bestämma hur vida man önskar vilja ha det.
Rösträtt är inte bara en rättighet, det är en skyldighet om man ska ha en fungerande demokrati.
Det faktum att jag har rösträtt ger inte mig mer bestämmanderätt än att jag kryssar ett namn på vardera av tre papperslappar. Där slutar min demokratiska rätt att bestämma. Sedan kan jag bara sitta i min vrå och hoppas att politikerna gör det bästa av våra skattepengar.
Dock är vi eniga om att det är den enskildes skyldighet att rösta. Ska man dra det på sin spets borde det egentligen vara lagstadgat att rösta, om inte annat för att säkerställa att våra kära politiker verkligen är folkvalda.
Dock är vi eniga om att det är den enskildes skyldighet att rösta. Ska man dra det på sin spets borde det egentligen vara lagstadgat att rösta, om inte annat för att säkerställa att våra kära politiker verkligen är folkvalda.
Tala då om för svenska folket varför vi ska privatisera ambulanssjukvården?aceofspades skrev:Nog har jag mod att stå för mina beslut, både de bra och de dåliga. Jag är fullt medveten om att alla kan göra misstag, även jag, och det står jag gärna för. Jag är varken mer eller mindre människa än någon annan.
Senast redigerad av 1 Kalbl, redigerad totalt 12 gånger.
Konkret ssk2: privat eller offentlig ambulanssjukvård?ssk2 skrev:kan man prata annat än skit om socialdemokrater och Göran Person??? även en sosse som du borde ta avstånd från en sådan maktpamp och herrgårdherre som person. göran och släptåget av gråsossar har gjort sitt i svelandets politik. ambulansen behöver inge friherrar.....
Senast redigerad av 1 Kalbl, redigerad totalt 12 gånger.