Dilemma

Här diskuteras allt som rör utbildning för att arbeta inom den prehospitala akutsjukvåden

Moderator: Wernvik

Användarvisningsbild
ohlstedt

Inlägg av ohlstedt » 19/3 2006 7:41

Joakim: viewtopic.php?t=84

Har tänkt på en sak, kan man som amb ssk, söka jobb på en ort där man inte har någon lokalkännedom så ambsjukv. automatiskt får köra bilen.
Jag vägrar ex. köra bil privat i sthlm. skulle jag därför inte kunna bli anställd i sthlm?
Grovplåtslagare, USK, Sjuksköterska, Ambulanssjuksköterska, AMLS, PS

Användarvisningsbild
ohlstedt

Inlägg av ohlstedt » 19/3 2006 7:47

Niklas Karlsson skrev:Haha

Jag gjorde en sammanställning över de som pratar illa om sina utbildningar. Det är de skolor jag skrev som ständigt återkommer! Sedan kan man givetvis göra en gradering av även dessa.. Då tror jag ändå att västerås kommer överst:)

Kom inte å säg att du iaf hade trevligt på kåren när du inte lyckas få in en nål på en patient med 40/20 i tryck;)
Ja eftersom att du gjorde denna sammanställning som över folk som pratat illa om sinna utbildningar, och jag har svårt att tro att din miniforskning saknar vetenskaplig grund... :D då är det mitt ansvar att prata bra om utb. i västerås: utb. här är väldigt bra, jag rekomenderar varmt andra att söka sig hit!

Gällande kåren.
Om jag misslyckas att sätta pvk på en pat. med 40/20 i tryck vilket jag säkerliggen skulle misslyckas med då skylle jag på att vi bara hade plast armar att öva på :lol:
Grovplåtslagare, USK, Sjuksköterska, Ambulanssjuksköterska, AMLS, PS

Niklas Karlsson

Inlägg av Niklas Karlsson » 19/3 2006 10:15

klart det inte är vetenskapligt bevisat. Jag har aldrig gått där så jag kan egentligen inte säga. Men som du säger så är det en ministudie som gjorts under de år jag jobbat inom akutsjukvården.:)

Skriv svar