Doctus

Här diskuteras allt som rör utbildning för att arbeta inom den prehospitala akutsjukvåden

Moderator: Wernvik

Lipton

Inlägg av Lipton » 23/2 2006 21:46

Larsson748: Tycker din kompis har en fruktansvärt negativ inställning. Februari har inte ens passerat och han vet redan att han inte kommer få något jobb? Har jag svårt att tänka mig! Har han sökt sommarvik någonstans? Det brukar ju vara enklaste sättet att få in en fot och låta kroppen följa efter... :wink:

Sjuksköterskan

Inlägg av Sjuksköterskan » 23/2 2006 23:41

Meddelande raderat
-------------------------
//Comaglove
/Moderator

Anonymous

Inlägg av Anonymous » 24/2 2006 18:50

johnjohn skrev:Om man ska köra/åka ambulans idag måste man vara ssk. för att få jobb och VUB ssk för att få tjänst dvs. Doctus utb. leder ingenstans om du vill åka ambulans.
I vilket län då?

Jag tror snarare att på sikt kommer bli så att SSK inte kommer att köra utan ambsjuk. SKK har ju ansvaret bak.

Niklas Karlsson

Inlägg av Niklas Karlsson » 24/2 2006 23:33

Men nu pratar vi väl inte om att köra ambulansen? Jag jobbar inom verksamheten för att få vårda patienten. Köra bil gör jag på vägen till jobbet..

Anonymous

Inlägg av Anonymous » 25/2 2006 3:40

Niklas Karlsson skrev:Men nu pratar vi väl inte om att köra ambulansen? Jag jobbar inom verksamheten för att få vårda patienten. Köra bil gör jag på vägen till jobbet..
Kanske ett sidospår bara en fråga till johnjohns inlägg från mig

Användarvisningsbild
AMBASS

Inlägg av AMBASS » 25/2 2006 12:35

Hello Lipton!

Tillbaka efter ca. 4 veckor i omhändertagande tjänst. Jag håller med dig om att Räddningsverket behöver fler konkurrenter. Här finns helt klart en marknad och Doctus är vad jag vet den enda nationella aktören utöver Räddningsverket. Jag tror helt klart att det kommer finnas flera vägar i framtiden. Det är inte rimligt att kräva att en person skall läsa 2 år för att bli brandman. Jag hoppas att vi får se fler utbildningar i storleken 15-20 veckor komma upp. Personligen tror jag också att många räddningschefer kommer tycka detta är bra, då det ger dem en "bredare" rekryteringsgrund. //AMBASS
Blood Will Tell

Lipton

Inlägg av Lipton » 25/2 2006 13:39

AMBASS: Problemet blir ju att så länge SMO-elever överproduceras behöver landets räddningschefer inte se sig om efter alternativ, hur bra de än är.

Skriv svar