Här diskuteras allt som inte passade i de andra områdena, men som berör den prehospitala akutsjukvården.
Moderator: Wernvik
-
klerty
-
Novisen
Ambulansforum lever till sin storlek i marginalen bland forum i Sverige. De som leker med tåg:
http://www.modellrallaren.com/forum/ verkar ha mer aktiva forum. Kanske är det så att man inte debatterar sitt jobb så gärna utan det är mer "legalt" om det är sin hobby som debatteras. Men jag håller med Niklas om att det vore intressant att veta hur många här på forumet som jobbar med tex ambulanssjukvård.
Novisen//
-
klerty
Inte för att vara sån men jag undrar hur många av dom registrerade medlemarna som loggar in minst en gång i veckan. I dagsläget är det ju så att över 50% av dom nuvarande användarna skrivit 0 inlägg.
-
Jimmy Olsson
Klerty: Du tog orden ur munnen på mig! Helt rätt har du i alla fall! Det är aldeles för många medlemar (Tyvärr) som bara... ÄR medlemar, och ingenting mer. De skriver inte ett ända inlägg.
Om man går in på "användare" och ställer in så att man ser de senaste som registrerat sig, så är det ju ett par stycken om dagen som blir medlemmar!
Endast ett par hundra är väl aktiva debatörer, och 100- är väldigt aktiva.
-
Linda
Jimmy Olsson skrev:Klerty: Du tog orden ur munnen på mig! Helt rätt har du i alla fall! Det är aldeles för många medlemar (Tyvärr) som bara... ÄR medlemar, och ingenting mer. De skriver inte ett ända inlägg.
Om man går in på "användare" och ställer in så att man ser de senaste som registrerat sig, så är det ju ett par stycken om dagen som blir medlemmar!
Endast ett par hundra är väl aktiva debatörer, och 100- är väldigt aktiva.
lånar tråd lite ang. aktivitet..
skulle gärna vilja veta varför man inte svarar på sina PM ..
det handlar om både "vanliga" medlemmar och moderatorer jag skickat PM till, sett att de blivit lästa men ej något svar.. Däremot kan man se att personerna i fråga har varit fullt aktiva ute på forumet..
Är det så svårt att svara på ett enkelt PM ??
-
Niklas Karlsson
vet alla om funktionen? Ibland tar det några dagar för miag att svara helt enkelt för att jag inte sett att jag fått pm..
akan man inte göra lite statistik på hur många som är amb sjv, ssk, läkare, studerande.
På senare tid har det kommit många medlemmar som inte är "i branschen". Det tycker jag är roligt..
-
klerty
Sen får vi ju se det såhär att många kanske blir medlemar men kanske inte vill vara med i debatten utan bara betrakta den utifrån. Så att dom skapar konton för att lätt kunna överskåda vart nya inlägg görs osv.
Men jag anser ju att man skulle kunna minska antalet användare genom att sortera ut alla som inte gjort nåt inlägg och sen ta bort do som inte vart inloggade den senaste månaden. Då tror ja gman skulle få bort en stor del av medlemarna.
-
Wernvik
- Moderator
-
Kontakt:
Linda skrev:
lånar tråd lite ang. aktivitet..
skulle gärna vilja veta varför man inte svarar på sina PM ..
det handlar om både "vanliga" medlemmar och moderatorer jag skickat PM till, sett att de blivit lästa men ej något svar.. Däremot kan man se att personerna i fråga har varit fullt aktiva ute på forumet..
Är det så svårt att svara på ett enkelt PM ??
Hej Linda
Är det så att PM:en gått fram till moderatörerna så tycker jag att det är mycket synd att du inte fått svar. Handlar det om frågor angående forumet så kan du skicka det till mig så ska jag hjälpa dig.
-
Niklas Karlsson
wernvik
Har ambulansforum någon policy om att radera medlemamr vid inaktivitet? Låt oss säga 1 år..?
-
Wernvik
- Moderator
-
Kontakt:
Niklas Karlsson skrev:wernvik
Har ambulansforum någon policy om att radera medlemamr vid inaktivitet? Låt oss säga 1 år..?
Hej
Nej vi har ingen sådan policy idag. Vi får se vad som händer i framtiden.
-
Eirik
Synes det er flott at vi har fått så mange som 1000 medlemmer, at man registrerer seg viser jo at man har et større engasjement enn de som bare leser uten å være registrert.
Fra mitt eget forum har jeg erfaringer med at medlemmer kan være registrert i lange tider uten å ytre noe, til de plutselig en dag finner et emne de ikke klarer å la være å kommentere.
Selv om de ikke skriver noe er det utrolig mange som er innom flere ganger for dag for å lese og holde seg oppdatert.
-
Wernvik
- Moderator
-
Kontakt:
Vi har 441 medlemmar som har skrivit inlägg men bara runt 110 som är aktiva i olika grader. Jag tycker i alla fall att det är kul att så många håller uppe debatten här och fler är välkomna!
-
Lipton
Vet inte hur ni tittar på statistiken. Men jag kom precis på att det finns ju fler delar av forumet än debattdelen. Finns det inte medlemmar som aldrig sagt flaska i en debatt men ändå varit ganska aktiva och lagt upp bilder i fotoalbumet?
Dessutom kanske det finns de som registrerat sig för att kunna få och skicka PM. Kanske som ett resultat av att de skrivit i gästboken?
Jag inser att detta inte kommer vara alla registrerade medlemmar, men jag tror att det är ett ganska stort antal som tänkt så. Dessutom vet jag att när jag registrerade mig gjorde jag det mest för att ingen annan skulle hinna registrera sig i mitt användarnamn. Att jag sedan började skriva inlägg beror på min ohyggligt stora trut, och det är ju inte alla som har en sådan.

-
Jimmy Olsson
Niklas Karlsson skrev:
kan man inte göra lite statistik på hur många som är amb sjv, ssk, läkare, studerande.
Det skulle enklast kunna göras genom att lägga in dessa "titlar" bland Användargrupper[na], där sedan medlemmar fritt kan tillskriva sig. Sedan kan alla klicka på de olika grupperna/titlarna också kommer listan upp med alla medlemmar/användare.
Ex:
Usk, usk-stud, ssk, ssk-stud, amb-sjv, amb-ssk etc...