Framtidsmål skrev:Det intrycket jag har fått är att sos är väldigt snåla på att skicka ambulanser på fylledäck.
Jo, den uppfattningen/intrycket har jag också. Men det är nog inte ovanligt att folk (fjortisar och andra yngre okunniga festande kompisar) ringer ambulansen så fort någon ligger på golvet. Dom som inte har så mycket kunskap om "drickande" och alkohol över huvud taget kanske tror att det är något farligt. Orden om att man kan supa ihjäl sig sitter nog i många ungdomar tills dom lär sig att det inte är så farligt. Men det är ju i och andra sidan bra att föräldrarnas ord sitter i, men sedan så är det ju ett annat problem att ungdomarna smygsuper ändå!
Var på en fest förra helgen, som tydligen spårade ut mer och mer. Jag drog där i från, var i stort sätt ett gäng killar som satt och kikade på tv, och resten var tjejer i 14-15 års åldern. Alla tjejer satt runt en kille somv ar den ända som hade med sig sprit. Alla tiggde. Usch, kul fest...
Fick höra dagen efter att någon av tjejerna hade tuppat av, och någon annan hade ringt ambulansen.
Det är 5 mil till närmasteambulans station Härifrån, så sos skickade även dit brandkåren från en deltidsstation 1 mil här i från. När amb och räddningstjänsten slutligen kom fram så hade alla utom den nersupta tjejen dragit från festen. Det visade sig att det var falskt alarm, tjejjen hade spelat full, och hela kalaset kostade 5000 kr.
Jätte bra att missbruka räddningstjänstens resurser, och ännu bättre att spela full. Hur moget det är kan ju också diskuteras.
Nej, Jag har rätt mycket emot ynglingar som tror dom är vuxna och som dricker utan förstånd.