Nationella riktlinjer "KLÄDER"

Här diskuteras allt som inte passade i de andra områdena, men som berör den prehospitala akutsjukvården.

Moderator: Wernvik

jajo

Inlägg av jajo » 25/5 2004 0:04

snälla lilla tobbe, jag tycker det verkar som du är mera arg på eu än färgen på våran klädsel. Om vi backar lite och tittár på listan så är där väldigt många som är väldigt duktiga och sakliga. Titta på emergency 901, för att komma bort från alla storebror ställen så måste det väl vara bättre med lika klädsel från rikkabikka till Stockholm. Och vad som är bäst det vet inte jag.Men som sagt, härligt med åsikter och förslag som är vidlyftiga.
Gud vad jag lär mig mycket, jag menar det

Användarvisningsbild
Wernvik
Moderator
Kontakt:

Inlägg av Wernvik » 25/5 2004 10:18

Anonymous skrev:Mörkblått är perfekt. Diskret o bra, vilket man behöver vara ibland.
Vill man synas drar man på sig västen/jackan.
Svårare än så är det inte.
¨

Håller inte riktigt med dig. Tycker alltid att vi ska synas bra! När kan det vara bra att vara diskret?
Johan Wernvik
Moderator
http://www.ambulansservice.se

Användarvisningsbild
Killeisthlm

KLäder

Inlägg av Killeisthlm » 3/2 2005 7:35

Jag tycker att de gröna kläderna på ambulansfolk är bra. De syns och det är kläder av bra kvalitet.. Den tillhörnade jackan med gult på samt reflexer ger också den synlighet som man eftersträvar i trafiken.
För örvrigt så kommer akutbilens röda kläder att försvinna i Sthlm då det numera finns syrror i akutambulanserna.

Skriv svar