Ny TV Serie; Blåljus
Moderator: Wernvik
Ny TV Serie; Blåljus
Hej!
Jag har sett på TV:n att det kommer att börja en ny TV serie kallad: Blåljus! Ser väldigt spännande ut tycker jag och jag tycker det kommer att bli roligt att få se hur andra människor jobbar! Någon som vet mer om detta förumtom att det kmr snart och sänds i TV3?[/b]
Jag har sett på TV:n att det kommer att börja en ny TV serie kallad: Blåljus! Ser väldigt spännande ut tycker jag och jag tycker det kommer att bli roligt att få se hur andra människor jobbar! Någon som vet mer om detta förumtom att det kmr snart och sänds i TV3?[/b]
-
Enligt www.tv3.se
Blåljus
I Blåljus följer vi brandmän, poliser och ambulanspersonal i Lund, Stockholm och Göteborg. Det dokumentära programformatet tar tittarna mycket nära de kvinnor och män som varje dag riskerar sitt eget liv på jobbet för att allmänheten ska känna sig trygga. Programmet skildrar både dramatiska uttryckningar men även arbetet på stationen eller sjukhuset. Det dokumentära materialet kompletteras med intervjuer med de medverkande.
Visas 21/9 kl. 22:00
Blåljus
I Blåljus följer vi brandmän, poliser och ambulanspersonal i Lund, Stockholm och Göteborg. Det dokumentära programformatet tar tittarna mycket nära de kvinnor och män som varje dag riskerar sitt eget liv på jobbet för att allmänheten ska känna sig trygga. Programmet skildrar både dramatiska uttryckningar men även arbetet på stationen eller sjukhuset. Det dokumentära materialet kompletteras med intervjuer med de medverkande.
Visas 21/9 kl. 22:00
In the words of D. Letterman: "WHAT?!"prehospital skrev:Enligt www.tv3.se
Det dokumentära programformatet tar tittarna mycket nära de kvinnor och män som varje dag riskerar sitt eget liv på jobbet för att allmänheten ska känna sig trygga.
Varför skall tv alltid överdramatisera?

Skulle igentligen stått "Det dokumentära programformatet tar tittarna mycket nära de kvinnor och män som varje dag riskerar sina egna och andras liv på jobbet för att allmänheten ska känna sig trygga".
En DVT kan släppa och orsaka lungemboli varje dag på jobbet....
Ett program om prio 2 körningar skulle nog inte bli nån tittarfavorit. Självklart måste det till överdramatisering för att skapa television. Särskillt för TV3 som måste tänka på antalet tittare före innehållet i programmet.

Novisen: Visst förstår jag det. Men en prio-etta riskerar väl inte någons liv. Inte heller gör rödykning och vattensprutning detta. Ej heller brottsförebyggning och trafikdirigering...
Viss kan man dö när man håller på med alla tre, men det kan man ju även om man inte provar något av de tre också...

Viss kan man dö när man håller på med alla tre, men det kan man ju även om man inte provar något av de tre också...
Gun på ICA riskerar sitt liv varje dag hon tar cykeln till jobbet bara för att du ska få mat på bordet.
Om man räknar in varje gång vi sätter oss i bilen så riskerar vi livet för någon annan. Medtrafikanternas liv riskeras också då vi susar fram i 150km. När man själv anser att man riskerar sitt eget liv är väl avgörande anser jag. Jag riskerar då inte mitt liv dagligen. En brandman rökdyker ca 10 minuter i livräddande syfte under hela sitt yrkesliv. Polisen kanske är mest utsatt men de riskerar då inte sitt liv dagligen heller.

Novisen: Det är din åsikt det. Personligen anser jag att varje gång man bär ett vapen så riskerar man sitt egna liv. Jag anser dessutom att som polis så skall du vara villig att riskera ditt egna liv om situationen kräver det, detsamma gäller militärer. Dock är ju såna situationer inte något att eftersträva.
Att vi sedan lever i ett högteknologiskt samhälle och alla risker omöjligt kan byggas bort innebär ju att vi riskerar våra liv från och med den dag vi föds. Men i min mening ökar risken vid vissa aktiviteter så som rökdykning, prio1-körning, krogrunda, fridykning osv. Men min smärtgräns passeras genom att spänna fast ett vapen i bältet då jag anser det är samma sak som att säga "Du boven, om jag är på ett för dig fel ställe vid fel tidpunkt får du göra vad du vill med mig."
Och vad nu detta har att göra med TV3s nya serie att göra är väl något som vi kanske kan börja diskutera i en ny tråd.
Att vi sedan lever i ett högteknologiskt samhälle och alla risker omöjligt kan byggas bort innebär ju att vi riskerar våra liv från och med den dag vi föds. Men i min mening ökar risken vid vissa aktiviteter så som rökdykning, prio1-körning, krogrunda, fridykning osv. Men min smärtgräns passeras genom att spänna fast ett vapen i bältet då jag anser det är samma sak som att säga "Du boven, om jag är på ett för dig fel ställe vid fel tidpunkt får du göra vad du vill med mig."
Och vad nu detta har att göra med TV3s nya serie att göra är väl något som vi kanske kan börja diskutera i en ny tråd.

Det är säkert rätt det du påstår om vapen och poliser i vissa fall. Vapnet har säkert räddat en hel del poliser i utsatta lägen också. Det jag menade var att även poliserna har dagar då de jobbar utan att utsättas för hot och att de då inte utsätter sina egna liv för fara(iallafall inte lika mycket fara även om dognuts är potentiella mördare).