Här diskuteras allt som inte passade i de andra områdena, men som berör den prehospitala akutsjukvården.
Moderator: Wernvik
-
Anonymous
Hej! Sandra var namnet. Jag skriver ett projektarbete som ska handla om akutsjukvård och ambulanssjukvård i synnerhet. Jag har blivit tipsad om att skriva här på forumet och hoppas på att få tag i någon vänlig själ som kan tänka sig ge några minuter av sin tid till mig i ett mail. Hur är det att jobba i en ambulans? Fysiskt och psykiskt? Hur är lönerna? (kanske en känslig fråga

) Arbetsmiljön? Ev hotfulla människor osv? Hoppas hoppas att någon kan tänka sig att maila mig med lite bra svar och fakta.. kanske tips var jag kan börja leta??

//Sandra
-
rayden
visst kan du få hjälp me detta.. skicka ditt mail på
Rayden@home.se så ska vi se vad vi kan göra..
-
Anonymous
Ok, jag skriver ett mail med mina funderingar och frågor och mailar det till dig... ev kanske det kommer dyka upp fler frågor efter att tiden går

.
Va snällt,
TACK!!
Hälsningar //Sandra Gunnarsson.
-
AMBASS
Sandra_Hade skrev:Hej! Sandra var namnet. Jag skriver ett projektarbete som ska handla om akutsjukvård och ambulanssjukvård i synnerhet. Jag har blivit tipsad om att skriva här på forumet och hoppas på att få tag i någon vänlig själ som kan tänka sig ge några minuter av sin tid till mig i ett mail. Hur är det att jobba i en ambulans? Fysiskt och psykiskt? Hur är lönerna? (kanske en känslig fråga

) Arbetsmiljön? Ev hotfulla människor osv? Hoppas hoppas att någon kan tänka sig att maila mig med lite bra svar och fakta.. kanske tips var jag kan börja leta??

//Sandra
Roligt att du intresserar dig för detta område! Lönerna kan du söka fakta kring direkt hos arbetsgivarna. Detta gäller dock inte de som bedriver sin verksamhet i Aktiebolagsform. Annars är detta helt "offentliga" uppgifteroch du kan även fråga efter en "medel" nivå i löneläget. Detta brukar de flesta landsting ha. När det gäller dena andra frågor skulle jag vilja råda dig att kontakta någon som skrivit enavhandling i ämnet. Kanske skulle du också kunna be att få komma och ställa lite frågor till några som arbetar inom ambulansen. LYCKA TILL.....
Blood Will Tell
-
Anonymous
Men va kul att jag får svar så fort, va trevliga och hjälpsamma ni är!! jättetack!
trodde jag gett mig in på något knepigt men närman får hjälp så kännas allt lite lättare!