FALCK ÄR BÄST
Moderator: Wernvik
FALCK ÄR BÄST
Många kastar skit på falken. Jag tycker detta företag är bra att jobba för och de som har bäst och kunnigast personal. Man tillvaratar även undersköterskorna på ett bra sätt. Arbetar idag timmar men tycker de är bäst. Vad gäller de andra taxibolagen och företagen vet jag att de också är duktiga. falken är som jag ser det iaf bäst på vård och personalvård.
.
jag jobbar själv heller inte på falck, men känner väldigt mycket folk inom ambulans. men jag får hålla med Martin jag har aldrig någonsin hört av någon vare sig anställd på falck eller utanför säga något positivt om det företaget. alltid på andra hållet och precis som Martin säger tänk allt man sluppit höra.
Tjenix Afrodite,
Vem som är bäst på sjukvård kan väl diskuteras, vem är bäst på vad osv. Alla är vi nog duktiga på olika saker därför är ingen bäst. Jag har varit fast anställd på Falck men fick lämna organsiationen (rekrytering av ssk). Med erfarenhet så har jag inte mycket för deras personalpolitik. Nu vet jag inte i vilket län du arbetar i men jag arbetar i skåne och där är det sämre än i stockholm. De bryr sig helt enkelt inte om en när man är uppsagd, de behöver sysstrar, det är det enda de ser. Tyckte det var skönt att få lämna företaget Falck men såklart tråkigt att lämna sina kolleger.
Vem som är bäst på sjukvård kan väl diskuteras, vem är bäst på vad osv. Alla är vi nog duktiga på olika saker därför är ingen bäst. Jag har varit fast anställd på Falck men fick lämna organsiationen (rekrytering av ssk). Med erfarenhet så har jag inte mycket för deras personalpolitik. Nu vet jag inte i vilket län du arbetar i men jag arbetar i skåne och där är det sämre än i stockholm. De bryr sig helt enkelt inte om en när man är uppsagd, de behöver sysstrar, det är det enda de ser. Tyckte det var skönt att få lämna företaget Falck men såklart tråkigt att lämna sina kolleger.
Nä Falck har nog inte så gott rykte......har aldrig jobbat där själv,(precis som några ovan) Men har en gammal kollega som började på Falck som Syster p.g.a flytta med tjejen............Han fick t.om. skriva på ett papper om att han inte skall prata skit om företaget utåt sett..........då undrar man ju om det verkligen skall behövas, vad är man rädd för på Falck, att ryktet skall hinna ifatt dem.............fast det har det kanske redan gjort !!! varför sitter vi andra här med 0 erfarenhet av Falck, men den enda kunskapen om dem att man inte skall jobba där ???
Varför inte skapa ett gott gäng och trevlig arbetsplats........om man nu vill göra fler upphandlingar !!! om det inte redan är försent !!!
Varför inte skapa ett gott gäng och trevlig arbetsplats........om man nu vill göra fler upphandlingar !!! om det inte redan är försent !!!
Men jag har jobbat och jobbar extra på Falken. De är bra. Punkt slut.ambu-ssk skrev:Nä Falck har nog inte så gott rykte......har aldrig jobbat där själv,(precis som några ovan) Men har en gammal kollega som började på Falck som Syster p.g.a flytta med tjejen............Han fick t.om. skriva på ett papper om att han inte skall prata skit om företaget utåt sett..........då undrar man ju om det verkligen skall behövas, vad är man rädd för på Falck, att ryktet skall hinna ifatt dem.............fast det har det kanske redan gjort !!! varför sitter vi andra här med 0 erfarenhet av Falck, men den enda kunskapen om dem att man inte skall jobba där ???