Möjlighet till fritidspraktik!

Här diskuteras allt som inte passade i de andra områdena, men som berör den prehospitala akutsjukvården.

Moderator: Wernvik

Anonymous

Inlägg av Anonymous » 12/4 2005 18:20

Alltid denna inbördes konkurrens :shock:

Jag är sjuksköt sedan 1991 och började på ambulansen år 2000 i januari och hade då ingen som helst erfarenhet av den prehospitala vården.

Har sedan dess haft mycket stort förtroende för mina kollegor - som oftast består av erfarna ambulansjukvårdare. De sitter inne med mycket erfarenhet och reell kompetens. Jag kände att jag saknade det som dom hade och läste då VUBBEN. Men det gjorde jag endast för min egen skull och för någon gång förhoppningsvis kunna få en fast tjänst inom ambulanseriet.

Som inte alls är så glamoröst som vissa SSK tycks tro!?

Vill med detta inlägg peka på att det finns och förekommer ett gott samarbete inom ambulanssjukvården.

Mvh Stefan

Framtidsmål

Har lyckats!

Inlägg av Framtidsmål » 13/4 2005 22:24

Ville bara berätta att jag nu lyckats med att skaffa mig praktik...Kommer att få vara med på 2/3or är det sagt. Är jätteglad o hoppas att det inte bara blir en engångsföreteelse. MVH /Patrik

Framtidsmål

Bra att kikaöver??

Inlägg av Framtidsmål » 14/4 2005 7:42

Innan jag kommer att praktisera. Är det nått specielt ni tycker att jag ska fördjupa mej i?? Är det mått som man borde ha läst för att förstå lite vad personalen håller på med :P......Om ni hajar vad jag menar! /PH

Lipton

Re: Bra att kikaöver??

Inlägg av Lipton » 14/4 2005 19:57

Framtidsmål skrev:Innan jag kommer att praktisera. Är det nått specielt ni tycker att jag ska fördjupa mej i?? Är det mått som man borde ha läst för att förstå lite vad personalen håller på med :P......Om ni hajar vad jag menar! /PH
Ett tips är att ta kontakt med den station där du skall vara och be att få kika lite i behandlingsriktlinjerna innan du börjar, där står visserligen inte så mycket varför man gör olika åtgärder. Men det står ju vad man gör och i de fall du inte förstår varför får du gå och slå upp, på så vis kommer du lära dig bättre. Kursboken jag hade i kursen sjukvård (Strömberg. Sjukvård, Bonniers 2000) är väldigt bra och enkel för att ge en bild av olika tillstånds orsaker och varför man behandlar dem som man gör.

Framtidsmål

.....

Inlägg av Framtidsmål » 14/4 2005 21:29

Låter som eb bra ide...Ska se om jag kan få ut lite papper!

Skriv svar