När jag läste till brandman (SMO) så insåg jag att ambulansen var ett grymt spännande arbete, så efter min SMO-examen och ett vik. som brandman (blev inget förlängt p.g.a. nedskärningar) så skaffade jag ett jobb på sjukhus som sjkv.biträde och nu sitter jag här och väntar på att ssk-studierna ska dra igång.
Nåväl, för att komma till mina frågeställningar, amb.heli. i Sthlm-området samt Gotland kräver anestesispec. om jag inte läst helt fel? Har ni nån koll på vad mer man kan läsa för att öka chanserna att få ett jobb ombord, småkurser eller liknande? En dubbelspec. inom både anestesi och ambulans, hur skulle det vara? Eller ska man enbart läsa anestesi och försöka få jobb på den "vanliga" ambulansen med den? Jag är fruktansvärt intresserad av prehospitalt omhändertagande och därför sugen på ambulansspec. också, och vem älskar inte att få träna på arbetstid.

Ska tillägga att mitt kortsiktiga mål efter SSK-studierna är att få jobb på en akutmottagning eller liknande och jobba där minst ett år för att bli bekväm i rollen.
Så, en smula rörigt inlägg men hoppas någon har lite råd och tips att komma med.