Ambulans - s80
Moderator: Wernvik
Ambulans - s80
Tjaba, ny här på forumet.
Hur är Volvon att köra? ( s80:n )
Tacksam för lite svar.
Hur är Volvon att köra? ( s80:n )
Tacksam för lite svar.
Nu har jag inte kört nya E-klassen och jämför därmed med den gamla.
Mercan ligger mycket bättre på vägen och dessutom behöver man inte använda ett helt postnummerområde för att vända.
Sen är ju S80n snabbare när det börjar gå undan men man blir väldigt lätt fartblind i den.
det finns för- och nackdelar med alla bilar och jag tycker nog att både mercan och S80 är bra.... mycket bättre än det polska skitet vi fått nu
Mercan ligger mycket bättre på vägen och dessutom behöver man inte använda ett helt postnummerområde för att vända.
Sen är ju S80n snabbare när det börjar gå undan men man blir väldigt lätt fartblind i den.
det finns för- och nackdelar med alla bilar och jag tycker nog att både mercan och S80 är bra.... mycket bättre än det polska skitet vi fått nu
Isidor skrev:Men det plana golvet finns inte i S80 heller. Dock är det helt klart att föredra ett plant golv framför den jädra brunnen. Hur mpnga ggr har man inte fotat till läkemedelsväskan så den hamnat upp och ner i brunnen.
Eller snubblat när man ska in och ur hytten. Vårdhytten i viton är helt klart att föredra. Tänk bara om de haft vett att stoppa i en lite mer potent motor under huven. Då hade vi haft prima ambulans!
Nej det är det verkligen inte. Jag tycker inte att man ska ha för stort utrymme eftersom man då måste bälta av sig och resa sig för att nå saker o ting.
Om man ska ha en personbilsambulans är s80 ett bra val. Till skillnad från den gamla E klassen så rostar inte volvon sönder på ett år.
Men min personliga favorit är nog VW, dock inte de polska för guds skull! De är lagom. Inte för stora och inte för små.
Om man ska ha en personbilsambulans är s80 ett bra val. Till skillnad från den gamla E klassen så rostar inte volvon sönder på ett år.
Men min personliga favorit är nog VW, dock inte de polska för guds skull! De är lagom. Inte för stora och inte för små.
Isidor skrev:Om du bara visste vilket skit våra nya polska bilar är!
Hur bra är det när långtradarna man kört om, börjar komma i fatt i uppförsbackarna?
Tror nog att viton går riktigt bra i en jämförelse!
Ursäkta för OT
Ja där kan jag inte bråka med dig. Viton går föhållandevis bra med tanke på att det är en stor bil. Det är bara den gamla vanan i E-klassen som spökar.
Vi har Eurolans sprinter med dieselfemman på 115 kw. Har inte sett några andra alternativ, vet inte om Nilsson bygger på sprinter?ohlstedt skrev:Ska passa på att fråga, vad finns det för motor alternativ till Sprintern? HK? 4wd?
Vad är det för vikt på Sprintern? kan man köra med B körkort utan dispens?
Eftersom vi enbart kör transporter med sprinter (förutom någon enstaka 1:a ibland) så tycker jag att motorn känns ganska ok. Den stora vinsten är dock den enorma vårdhytten som är bra vid ivatransporter.