Tranfermadrassundersökning....
Moderator: Wernvik
Tranfermadrassundersökning....
Håller på att utveckla en ny transfermadrass (bårmadrass).
Undrar hur många det är som fortfarande drar över patienten till britsen på akuten med denna madrass? Alltså ligger patienten kvar på madrassen när de flyttats över till en brits? Eller drar ni över bara patienten plus ev bäddmateriel?
Undrar hur många det är som fortfarande drar över patienten till britsen på akuten med denna madrass? Alltså ligger patienten kvar på madrassen när de flyttats över till en brits? Eller drar ni över bara patienten plus ev bäddmateriel?
- Killeisthlm
- Killeisthlm
Det var ju dumt!
Såvitt jag vet så kan ambulanspersonalen byta "allt" på akutmottagningen där det finns allfa-madrasser, kuddar, filtar, osv osv att byta med -dvs det man lämnar med patienten kan man hämta "nytt". Men jag har ingen aning om hur "ägarskapet" för grejerna ser ut.
Såvitt jag vet så kan ambulanspersonalen byta "allt" på akutmottagningen där det finns allfa-madrasser, kuddar, filtar, osv osv att byta med -dvs det man lämnar med patienten kan man hämta "nytt". Men jag har ingen aning om hur "ägarskapet" för grejerna ser ut.
.:: www.sjukvardare.se ::.
- Killeisthlm
Hur funkar det då om en patient kommer in med exempelvis en vacuummadrass, eller spineboard och stiffneck? Sitter ambulanspersonalen och väntar på att röntgen ska frikänna patienten och då tar med sig grejerna? Eller åker man förbi sjukan senare under dagen och hämtar?
Hur har man löst det?
(förlåt Jonne om vi "glider" på ämnet)
Hur har man löst det?
.:: www.sjukvardare.se ::.
Spineboard finns utbytes. Vacuummadrasser finns inte. Antingen väntamagill skrev:Hur funkar det då om en patient kommer in med exempelvis en vacuummadrass, eller spineboard och stiffneck? Sitter ambulanspersonalen och väntar på att röntgen ska frikänna patienten och då tar med sig grejerna? Eller åker man förbi sjukan senare under dagen och hämtar?
Hur har man löst det?
eller hämta den senare. Finns ju reserv i bilarna.
Inga problem tången... Intressant och se hur det funkar i resten av Sverige...magill skrev:(förlåt Jonne om vi "glider" på ämnet)
Jobbar själv i västmanland och där finns allt i utbyte: bårmadrass, stiffneck, vaccuumkuddar osv.
Nu drar vi ju inte över med madrassen längre så det hänger ett helt gäng med bårmadrasser här.