Nu gör jag "reklam"
Moderator: Wernvik
Nu gör jag "reklam"
Hej! Jag hade för mycket fritid en dag och skapade sidan www.sjukvardare.tk - en hemsida för personer som arbetar med sjukvård på ett eller annat sätt. Den vänder sig kanske främst till personer inom frivilligorganisationer och andra. Eftersom det finns många här på ambulansforum undrar jag lite om era åsikter!
Vad är intressant att läsa om? Vad vill man veta? Vad har ni saknat när ni surfat runt på diverse andra forum och hemsidor?
Vore super med lite tips och utvärdering!
Vad är intressant att läsa om? Vad vill man veta? Vad har ni saknat när ni surfat runt på diverse andra forum och hemsidor?
Vore super med lite tips och utvärdering!
En fortsättning på tipset är att intima möten filmades samtidigt som dokumentären prioritet ett som TV4 har sänt för några år sedan. Det enda som skiljer dem åt är i princip klippningen.aceofspades skrev:Kan även tipsa om en bra film som heter "Intima möten" producerad av Högskolan i Borås (tror jag). Handlar om mötet med patienter i ambulanssjukvården. Jag vet inte var man får tag i den, men det är väl bara o leta.
"Den som letar får leta"
Den filmen har jag inte hittat.. Kan vara knepig att ha på en hemsida. :p
Hemsidan finns tillgänglig redan nu. Den är ju inte helt färdig och genomtänkt ännu, men men.. När man gör det på sin minimala fritid helt gratis så blir det inte bättre :p
Kolla på www.sjukvardare.tk
Finns ett forum att skriva i.
Hemsidan finns tillgänglig redan nu. Den är ju inte helt färdig och genomtänkt ännu, men men.. När man gör det på sin minimala fritid helt gratis så blir det inte bättre :p
Kolla på www.sjukvardare.tk
Finns ett forum att skriva i.
Jag förstår hur du menar - och antar att du också lagt märke till att den kvinnliga sjuksköterskan som tar hand om den skadade cyklisten får utgöra bilden av det "dåliga bemötandet" medan de två herrar som skjutsar tanten till VC är det goda exemplet. Varför ska det vara så inskränkt stereotypt? Ibland är det väl så att den medicinska insatsen är viktigare än själva bemötandet. Är dessutom patienten ej svenskspråkig och skriker oavbrutet så torde det vara svårt att få till ett "vårdande möte". Ska man jämföra folks förmåga till ett gott bemötande så bör det ske under liknande patient/olycksförhållanden.Wernvik skrev:Tycker att Prioritet 1 är bra mycket bättre än Intima möten. Intima möten är ju avsett som en del i att diskutera bemötande. Tycker inte riktigt om klippningen i den. DEn är bra osmd ebattunderlag men Prioritet 1 är mer "film"
Jag har tyvärr missat prioritet 1, men jag får ge mig ut och leta efter den.
Tackar för tipset. //Aceofspades
Sant på sätt och vis, men ändå är jag inte helt "einig" med dig. Eftersom jag hade tomt på idéer om vad som är intressant att ha med på sidan frågade jag om tips och idéer. Det har jag fått några här och från flera andra håll och det har gjort att sidan har kunnat utvecklas.
Men visst, jag kunde ju ha frågat efter tips och idéer utan att presentera adressen i det skedet, men då tror jag att jag hade fått färre svar då man inte kunnat se hur ens idéer blivit förverkligade.
Men visst, jag kunde ju ha frågat efter tips och idéer utan att presentera adressen i det skedet, men då tror jag att jag hade fått färre svar då man inte kunnat se hur ens idéer blivit förverkligade.