Löneskillnad?

Här diskuteras allt som inte passade i de andra områdena, men som berör den prehospitala akutsjukvården.

Moderator: Wernvik

Novisen

Inlägg av Novisen » 11/9 2006 23:41

Kom ihåg att de ambulanssjukvårdare som är verksamma idag har betydligt fler år per person än sjuksköterskorna och att detta syns i statistiken.

Lipton

Inlägg av Lipton » 12/9 2006 9:25

Kalbl skrev:Det handlar väl inte om den akademiska utbildningen när vi förhandlar med kommunal? Vi anser vi har erfarenheten och kunskapen, med den internutbildning vi har är helt jämförbar med övrigas ledares utbildning.

Men Du får ju jämföra dig med en narkossköterska på sjukhuset för ditt fackförbund är ju vårdförbundet! Tror du andra sköterskor tycker att du som ambulanssjusköterska är det bästa av alla värdar, bevisa det i så fall..
Hur är det då med alla de som bytt fackförbund? Finns ju en hel del som jobbat flera år som ambulanssjukvårdare och sedan läst vidare och nu är medlemmar i vårdförbundet, hur mycket mer i månaden har de fått efter tre år på skolbänken?

Kalbl

Inlägg av Kalbl » 12/9 2006 18:32

Det är nog lite olika beroende på vad man tjänade innan, men det finns ett stort missnöje bland ambulanssjuksköterskorna och deras löner.

aceofspades

Inlägg av aceofspades » 13/9 2006 15:47

ssk2 skrev:hur kan det blivit så fel? att en ssk efter csn lån inte tjänar mer än en uska. jag tycker detta är orättvist och fel. det är mobbing....
Jag håller med dig, det är verkligen sjukt att man efter 3-4 års högskolestudier tjänar ungefär lika mycket som usk. (Efter avdrag för lån)
Det är för mig helt ofattbart att så många frivilligt skuldsätter sig för resten av livet, enbart för att få jobba med sitt drömyrke, men utan att erhålla en skälig ersättning. Förbundet borde skämmas!

Skriv svar