Tankar kring forumet

Här diskuteras allt som inte passade i de andra områdena, men som berör den prehospitala akutsjukvården.

Moderator: Wernvik

malle

Tankar kring forumet

Inlägg av malle » 28/7 2006 0:42

Hej alla!

Är det någon mer än jag som saknar ett forum där vi delar med oss av varandras erfarenheter?

Ärligt talat så tycker jag att detta forum allt mer blivit ett forum där alldeles för mycket fokus ligger på debatten ssk kontra ambsjv. Denna debatt slutar nästan alltid med urspårning och destruktivitet.

Är det inte dags att lägga titlarna åt sidan ett tag och istället börja diskutera vår "specialitets" problem/möjligheter utifrån faktisk erfarenhet/kunskap?

Ibland undrar jag vad som egentligen är drivkraften - är det behovet att framhäva sin egen kunskap eller att ta del av andras?

Jag har i alla fall bestämt mig för att sluta slå mig för bröstet..

//malle

Lipton

Re: Tankar kring forumet

Inlägg av Lipton » 28/7 2006 14:12

malle: Utmärkt initiativ! Något annat ger ju på sin höjd endast så kallade decolltagehematom... :wink:

Jag tycker dock att det finns många trådar man kan lära av. Om du saknar något så varför inte börja diskutera ett sådant ämne som du vill lära mer om. Att det sedan finns otaliga trådar som diskuterar ovan nämnda ämne tycker jag inte heller är helt fel då man faktiskt kan lära även ur dessa diskussioner, men jag förstår din poäng.

Användarvisningsbild
Wernvik
Moderator
Kontakt:

Inlägg av Wernvik » 28/7 2006 17:24

Ni är hjärtligt välkommna att starta en erfarenhetstråd på forumet där alla kan dela med sig av sina erfarenheter.
Johan Wernvik
Moderator
http://www.ambulansservice.se

Användarvisningsbild
AMBASS

Re: Tankar kring forumet

Inlägg av AMBASS » 28/7 2006 17:44

malle skrev:Hej alla!

Är det någon mer än jag som saknar ett forum där vi delar med oss av varandras erfarenheter?

Ärligt talat så tycker jag att detta forum allt mer blivit ett forum där alldeles för mycket fokus ligger på debatten ssk kontra ambsjv. Denna debatt slutar nästan alltid med urspårning och destruktivitet.

Är det inte dags att lägga titlarna åt sidan ett tag och istället börja diskutera vår "specialitets" problem/möjligheter utifrån faktisk erfarenhet/kunskap?

Ibland undrar jag vad som egentligen är drivkraften - är det behovet att framhäva sin egen kunskap eller att ta del av andras?

Jag har i alla fall bestämt mig för att sluta slå mig för bröstet..

//malle
Hello Malle!

Bra att du lyfter frågan. Starta fler debatter och nyttja de "avdelningar" som finns. Håller med dig om att titelfrågan tar en hel del plats, men frågan är å andra sidan i behov av genomlysning. //BE SAFE
Blood Will Tell

Skriv svar