Vilket är tråkigast resp. roligast med det prehospitala yrket? är det jobbigt/tråkigt att ta hand om berusade männinskor som är stökiga män ändå måste ha vård? är det någon som har blivit utsatt för våld i tjänsten ex. fått sig en knytnäve nån gång?
Utan erfarenhet av ambulansyrket så tror jag att det roligaste måste vara att träffa så många olika patienter under ett arbetspass. sen att få möta patienten ute på fältet istället för en vård avd.
Tråkigt-roligt
Moderator: Wernvik
Tråkigt-roligt
Grovplåtslagare, USK, Sjuksköterska, Ambulanssjuksköterska, AMLS, PS
Jag har inte mycket erfarenhet av yrket, men jag kan lista ett par saker som jag tror kommer att vara påfrestande för mig. (Och säkert för många)
-Att vårda svårt skadade som jag känner privat
-Svårt skadade/avlidna barn.
-Svåra trafikolyckor där man ser anhöriga som förlorat vänner/släktingar.
Men fördelarna överväger säkert nackdelarna, då man faktiskt får hjälpa andra människor i kris. Det måste betyda mycket.
-Att vårda svårt skadade som jag känner privat
-Svårt skadade/avlidna barn.
-Svåra trafikolyckor där man ser anhöriga som förlorat vänner/släktingar.
Men fördelarna överväger säkert nackdelarna, då man faktiskt får hjälpa andra människor i kris. Det måste betyda mycket.
Om man ska sammanfatta med bara ett fåtal ord vad jag älskar med jobbet så blir det
BRA:
*När man snabbt ser resultat av sina insatser
*Bra arbetstider
*Du vet aldrig vart du hamnar under dagen
*tråkiga sysslor blir roliga då du vet att en halv minut senare kan du sitta i bilen påväg mot vad som helst
DÅLIGT
*När du känner dig hjälplös inför patienten/patienterna
*Du vet aldrig vart du hamnar(som även ligger under "BRA")
*Hot,våld,väta och kyla....
BRA:
*När man snabbt ser resultat av sina insatser
*Bra arbetstider
*Du vet aldrig vart du hamnar under dagen
*tråkiga sysslor blir roliga då du vet att en halv minut senare kan du sitta i bilen påväg mot vad som helst
DÅLIGT
*När du känner dig hjälplös inför patienten/patienterna
*Du vet aldrig vart du hamnar(som även ligger under "BRA")
*Hot,våld,väta och kyla....