Här diskuteras allt som inte passade i de andra områdena, men som berör den prehospitala akutsjukvården.
Moderator: Wernvik
-
Anonymous
Har kikat runt och hittat en del intressant, tror man ska vara ganska noga med vilket "företag" man väljer att jobba för vissa verkar vara mer proffessionella än andra så att säga. För övrigt ang betalning så har jag sätt att lönerna som erbjuds är ordentligt mycket högre än FMs, men å andra sidan kanse man har lite mer "riskabla" uppdrag, över det dubbla i månads ersättning i vissa fall.
-
joakim_
hur mkt får man i månaden om man åker som FN soldat?
när försvaret frågar om man är intresserad av utlandstjänst, är det då som fn soldat eller vad är det då man åker som? Vad tjänar man då om d inte är FN soldat?
ha de
joakim
-
Anonymous
En sjv i den svenska fm tjänar runt 25000, och ja sveriges utsända går under fn flagg
-
joakim_
hej!
hittade du ngn info om vad man exakt gör på sin utlandstjänst (som sjv). klart att det kan vara olika på olika ställen. men vad huvudsysslorna är och vad man brukar göra. är själv intresserad att göra efter lumpen men jag vet inte riktigt vad det går ut på att göra det...
ha d
Joakim
-
Mr M
Hej alla...är helt ny här. Tänkte bara säga att jag har jobbat utomlands på sk Fn mission som ambulanssjv och kan försöka besvara frågor så gott jag kan. Mvh M
-
Anonymous
Jag skulle jätte gärna få veta lite mer hur saker och ting fungerar, vilka uppgifter man har, mkt dötid/stress/press?
-
aceofspades
Ambass: På platser som tex Kosovo kan det vara bra att ha med sig stora boken om hur man får tiden att gå fortare. Nöjesutbudet är ju ganska begränsat.

Men som sagt, massor av köpfilmer och ett berg med chipspåsar är ju ett hyfsat alternativ. Om man inte vill ha med sig och läsa sin gigantiska samling Katie Erikssonböcker förstås...