/Lina
Moderator: Wernvik
Hello Jenny!Jenny skrev:Om man ser till vad merparten av mina körningar förra passet bestod av så är det nog mest bara att ringa 112 och var tillräckligt luddig för att ingen ska fatta vad du anser dig lida av så kommer ambulansen inom typ 30 minuter. Fascinerade ibland vad vissa anse vara akutlivshotande.
Undrar vad man ska göra för att komma tillrätta med uppenbart missbruk av ambulanstransporter, eller snorungar som nästan kan tänka sig göra sig själva illa för att få åka ambulans.
Jenny skrev:Lipton: Intressant att du köper resonemanget ” Jag skulle vilja prova åka ambulans.. nästan så man skulle kunna skada sig bara för att få göra de.” Bra att uppmuntra nyfikna småflickor att göra sig själv illa. Väldigt professionellt. Hur ofta går inte oskyldiga småflickor från tanke till handling i rent uppmärksamhets syfte?
Sedan så håller jag med dig om att det är ett problem att vissa som egentligen borde åkt ambulans väljer att t.ex. ta bilen trots att de har en pågående hjärtinfarkt, med alla risker det innebär.
Lina: Om du verkligen vill åka ambulans ring till en ambulansstation i ditt närområde och fråga om du kan få göra ett litet studiebesök. Du lär ju inte få följa med på någon körning, men att få titta runt lite i bilen kanske kan stilla din största nyfikenhet.
TACK SJÄLV!!!!
AMBASS: Underbart inlägg.