Hello Nursemate!Sjuksköterskan skrev:AMB ASS: Vilka utbildningsvägar fungerar bättre än SSK plus VUB för att få ge läkemedel i ambulans i dagsläget?
I vilket län anser man att en ambulanssjukvårdare är mer komplett för arbete i ambulans än en SSK med lämplig VUB? Har själv aldrig hört talas om något.
Du säger att själva bårbärningen också är en viktig del av jobbet. Där håller jag med dig. Men syrrorna inom ambulansen har ju klarat dessa tester och gör också där ambsjv. mycket ersättliga..
Har också sett kursplan för nuvarande 40v och dåvarande 20v. Kan inte säga att jag känner att jag gått miste om något. AMB VUBBen håller BETYDLIGT högre nivå på det mesta, vilket också märks när man arbetar med resp. yrkeskategori.
Dagens fystester är skrattretande! Tyvärr har många låst sig (just som du skriver) vid SSK pga nuvarande ordning. Denna ordning kommer med all sannolikhet inte vara för evigt. Jag struntar vilken examen du har - jag vill veta att du kan sakerna - Ett system med detta kunskapstänk skulle ge bättre vård för slutkunderna - patienterna -. Personligen tycker jag att det också finns en uppsjö av SSK som inte klarar det du beskriver. Dagens grundutbildning och vubb finns det även mycket att säga om....