<<<<<<<<    Detta är arkivmaterial    >>>>>>>>

systrar å brödrar!!!!!
Insändare från Pseudonym den 4 april 2002
Får jag fråga alla er som är syrror i ambulanser: funderar ni ofta över de olika vårdteorier, tänker ni ofta över ert etiska och moraliska handlande? Dessutom, tycker ni att ni har fått använding av era 60p i vårdvetenskap eller är det de 25/30p i medicin och klinsk vetenskap och praktisk omvårdnad ni har mest nytta av? Visst är vårdvetenskap viktigt, om man vill forska, om man ofta läser och analyserar vetenskapliga artiklar! Hur många av er som är syrror, "led" er igenom det första året för att ni visste att i 2:an och 3:an då, då så kommer minsann det "riktiga", det ni kom till skolan för, intubera sätta nålar, räkna dropp, räkna på medicin, sjukdomslära, SJUKVåRD! Vem bad att få bli utbildad i sunt förnuft 120p??? "här varsegod här får du ditt bevis på att du har en sund inställning till människor...Nästa!" Hur många av er därute har accepterat detta? Massor uppenbarligen! Vissa av er trivdes säkerligen, det finns dagar då till och med idéhistoria och etik är roliga ämnen! Men skall en utbildning verkligen vara upplagd så att man skall "sitta av tiden" första året?

Och kom ihåg att aldrig håna patienten eller dess anhöriga, slå aldrig en patient, respektera patientens "egna utrymme", förstå att patienten är utlämnad, ta väl hand om patienten.... *suck*...

tjing på er

Om någon tagit illa vid sig så går det bra att vända sig till respektive högskolas rektor/prorektor för stöd och uppmuntran och kanske en förklaring.

Uppföljningar:

Vad det gnälls

Karl Andersson svarar 2002/04/05 på Pseudonyms inlägg 2002/04/04
Systrar & Bröder samt Ola
Pseudonym svarar 2002/04/05 på Pseudonyms inlägg 2002/04/04

Omr åde Insändare har stängts. Vi hänvisar till Ambulansforums separata Community där fulla möjligheter till diskussion ges. Du klickar här för att komma dit.

<<<<<<<<    Detta är arkivmaterial    >>>>>>>>
[Hem]  [Ledare]  [Nyheter]  [Reportage]  [Forskning]  [Artiklar]  [Insändare]  [Notisen]  [Redaktion]