DVD?
Moderator: Wernvik
-
Tyvärr så måsta man nästan framföra mer action än ren sanningsfakta i tv för att det ska gå hem hos tittarna... Att dessutom tillägga: "Människor som dagligen riskerar sina egna liv för att rädda andras..."
Jo, vist kanske dom riskerar sina egna liv på något ynka vis, men annars så tror jag inte att jobbet som brandman/ambsjv är så värst mycket farligare än en elektrikers, snickares, eller vägarbetares etc...
Nej, Tog det mer som att Tv3 ville få folket att tycka det var ett jobb med mycket action i, för att få tittarna att tycka dte var spännande att se på. Men de människor som vet sanningen bakom allting hittar ju såklart på alla fel som görs, visas och framstås etc.
Jo, vist kanske dom riskerar sina egna liv på något ynka vis, men annars så tror jag inte att jobbet som brandman/ambsjv är så värst mycket farligare än en elektrikers, snickares, eller vägarbetares etc...
Nej, Tog det mer som att Tv3 ville få folket att tycka det var ett jobb med mycket action i, för att få tittarna att tycka dte var spännande att se på. Men de människor som vet sanningen bakom allting hittar ju såklart på alla fel som görs, visas och framstås etc.

-
Ja! För det är ju så oerhört coolt att vara brandman!Niklas Karlsson skrev:Lipton:
Tror du att löftet om att få bli väckt klockan 3 på natten för att släcka en meningslös bilbrand skulle locka till SMO?;)

Jag tycker många tar sedda yrken på fel sätt. Att ha ett coolt jobb, ja visst kanske det är ett häftigt yrke både inom brand och ambulans. Men patienten måste alltid tas i första hand. Annars spårar detta ur...