För tre-fyra år sedan snubblade jag över en sån där balansgrej i skolan. Det blev ett blåmärke i XXL. Det blev även en grop eller hål in i benet. Dum som man var gick man inte till läkaren...
Efter tre mån skulle jag till läkaren pga knäproblem och bad han kolla på den "gropen". Då sa han att det har varit en stor spricka i benet. Han säger att jag ska röntgas. Men han glömmer bort det så efter nästan ett år efter så röntgas jag men då har allt läkts. Läkaren säger att bara för att jag inte gipsade kommer jag ha problem i 10 år med detta. Nu har det snart gått 4 år och det gör fortfarande ont när jag trycker i gropen, för gropen finns kvar.
Nu undrar jag varför det fortfarande gör ont även om skelettet har läkts?
Spricka i benet
Moderator: Wernvik
Re: Spricka i benet
Du kan få ett helt ovetenskapligt svar av mig. När jag var cirka 10 och spelade fotboll visade det sig under en träning att jag hade mjukare benskydd än en kompis. Jag gick inte heller till läkare så jag vet inte någonting om det. Har dock fortfarande kvar en grop i benet som det smärtar lätt om jag trycker i. Har dock aldrig haft ont i övrigt. Det var väl runt 13 år sedan.