Man får tacka en högre makt för att utbildning och kompetenskrav har höjts.
1966 då jag började var det en veckas interutbildning. Det viktigaste var att vi ungtuppar inte fick KÖRA ambulans, under utryckning.
För att över huvudet taget komma in som brand/ambu.man var det viktigare med rörmokarutbildn/snickare eller att man var en duktig fotbollsspelare. Om man var sjvk.utbildad eller ej spelade ingen roll.
Nu när man är pensionerad med de krämpor det medför är man tacksam för att man inte vårdas av sig själv som ung.
Ni har världens bästa jobb och jag ser er som väldigt duktiga och trevliga yrkesmän/kvinnor.
Utbildning
Moderator: Wernvik
Re: Utbildning
Tycker du att dagens ambulansare har världens bästa jobb? Håller med om att det blivit bättre både vad gäller kompetenskrav och trevligheten. Efter 22 år i denna verksamhet insåg jag att livet är mer. Jag pluggade medicinteknik och fick 10.000 mer i månaden. Inget ont om alla duktiga rörmokarutbildn och snickare men skall de arbeta inom vården så skall de också läsa.towi skrev:Man får tacka en högre makt för att utbildning och kompetenskrav har höjts.
1966 då jag började var det en veckas interutbildning. Det viktigaste var att vi ungtuppar inte fick KÖRA ambulans, under utryckning.
För att över huvudet taget komma in som brand/ambu.man var det viktigare med rörmokarutbildn/snickare eller att man var en duktig fotbollsspelare. Om man var sjvk.utbildad eller ej spelade ingen roll.
Nu när man är pensionerad med de krämpor det medför är man tacksam för att man inte vårdas av sig själv som ung.
Ni har världens bästa jobb och jag ser er som väldigt duktiga och trevliga yrkesmän/kvinnor.
MÅRTEN
Moderering
Tråden låses för att förebygga pajkastning.
Anser att inlägget inte behöver debatteras.
Anser att inlägget inte behöver debatteras.