Utbilda sig.

Här diskuteras allt som rör utbildning för att arbeta inom den prehospitala akutsjukvåden

Moderator: Wernvik

Anonymous

Utbilda sig.

Inlägg av Anonymous » 3/4 2006 23:46

Hejsan!

Om jag vill jobba inom ambulansen som ambulanssjuksköterska vad ska jag läsa då?

Ska jag först utbilda mig till undersköterska eller sjuksköterska och sen vidareutbilda mig för att kunna jobba inom ambulansen?

MVH Nicole

Sussi

Inlägg av Sussi » 4/4 2006 7:23

du kan väl läsa andra saker på gymnasiet med, natur ,samhäll, bara de ger dig behörighet till ssk sen. Men usk e nog bra och läsa får då får du känna på lite hur det är att jobba med människor osv.
sedan sjuksköterska och sedan vidareutbildning mot ambulans.

Niklas Karlsson

Inlägg av Niklas Karlsson » 4/4 2006 9:34

Känner du att det verkligen är ambulasnen du vill till så ska du läsa ex natur eller sam och sedan läsa till SSK. Det är det som gäller på ambulansen fn

Användarvisningsbild
kenlav
Kontakt:

Re: Utbilda sig.

Inlägg av kenlav » 4/4 2006 9:47

_NICKIS skrev:Hejsan!

Om jag vill jobba inom ambulansen som ambulanssjuksköterska vad ska jag läsa då?

Ska jag först utbilda mig till undersköterska eller sjuksköterska och sen vidareutbilda mig för att kunna jobba inom ambulansen?

MVH Nicole
Om du vill jobba inom Ambulansverksamheten i Stockholm så är sjukvårdskravet för SSK från 2008 någon form av VUB , betänk då den tid det tar med utbildningen om du startar från 0 . Nämligen 3-år SSK sedan VUB som trolitvis kommer att bli 2-årig framöver samt jobba inom vården minst 6 månader för att få utöva yrket.
Sammanlagt mellan 5 -6 år innan du är aktuell för Ambulanssjukvården.
Betänk att läkarutbildningen är 6 -år . Summa sumarum...så krävs det nästan lika lång utbildning till Ambulanssjuksköterska som till Läkare. Kanske något att fundera på....
Kenneth.
Aisab City.

Användarvisningsbild
Wernvik
Moderator
Kontakt:

Inlägg av Wernvik » 4/4 2006 10:07

Hej

Detta belyses i en rad andra trådar. Vänligen fortsätt debatten där.

Denna tråd låses.
Johan Wernvik
Moderator
http://www.ambulansservice.se

Låst