Efter utbildningen 2006

Här diskuteras allt som rör utbildning för att arbeta inom den prehospitala akutsjukvåden

Moderator: Wernvik

Nilla

Efter utbildningen 2006

Inlägg av Nilla » 30/4 2005 15:36

Blir klar sjuksköterska 2006 och har tidigare jobbar som undersköterska sedan 2002, då jag tog usk examen. Har jobbat sommaren 2002 på akutvårdsavdelning och hösten på akutmottagningen. 2003 började jag på sjuksköterskeprog och sommaren 2003 jobbade jag på barnavd (allt från barn på några månader till 18 år). Sommaren 2004 jobbade jag på IVA och kommer även att jobba där i sommar. Har under studierna varit och är timvikarie på akutvårdsavdelningen och IVA. Nu över till frågorna:

1) Kan jag söka vidareutbildning till ambulanssjuksköterska?
2) Skulle du vilja ha mig som kollega i en ambulans?
3) Är det någon som vet hur jag skall gå tillväga om jag vill arbeta i fjällen som sjuksköterska?

Tack på förhand

Nilla

Anonymous

u

Inlägg av Anonymous » 30/4 2005 19:10

2) Skulle du vilja ha mig som kollega i en ambulans?
Vet inte, jag har inte träffat dig, lärt känna dig. :roll: 8) Men visst säkert...

Novisen

Inlägg av Novisen » 1/5 2005 11:14

Kraven på yrkeserfarenhet innan vubb tas bort från de flesta utbildningsorter redan från nästa år. Detta för att det varit svårt att fylla utbildningarna. I Västerbotten och Norrbotten ska det inte vara några större problem att hålla sig med jobb om man väljer någon av fjällkommunerna. Lycksele lappmark som är eget sjukvårdsdistrikt har 7 st vårdcentraler i fjällområdet. Alla med ambulans bundet till sig. Sök så får du veta. Kan tänka mig att det är svårare ju längre söderut du kommer.

Nilla

Inlägg av Nilla » 1/5 2005 11:56

Tack för inlägget, jag skall absolut söka och se om det nappar.

Nilla

Skriv svar