Men, Vänner, hur är det nu- hur mycket skall/bör vi berätta, hur mycket är vi skyldiga att berätta?
Jomenvisst, speciellt misstanke om barn skulle fara illa...-okej- då är samtliga av oss SKYLDIGA att anmäla misstanke om missförhållanden-...men när polisen själva kontaktar oss för kompletterande av deras utredning som kan röra misstanke om annat brott, vad det vara må, var drar man då skiljelinjen för när det får räcka med frågorna? Kanske svårt, men jag vill ändå lyfta upp detta till debatt, inte för att få veta av någon "Besserwisser" att det är det mest självklara (tala i så fall om, vad som är så himla självklart i ALLA FALL(!), - snarare förväntar jag mig en öppen och ödmjuk attityd där alla frågor skall kunna finna sitt berättigande... just därför startades detta forum upp.
Sedan har vi våra kära journalister, som också gärna vill ha så mycket information som möjligt- antal skadade och/eller döda, barn inblandade, resurser, önskar intervjua skadeoffer osv.- jaa, listan skulle kunna göras mycket lång och även här- väldigt olika situationer kan uppstå- med individuella utmaningar för den som skall leda ett arbete och utföra medicinska åtgärder på skadeplats.
Så... släpp loss Era tankar, så vi får dela dem- tänk bara på att resonera sakligt, utan personangrepp.Bara en liten påminnelse

//ambus