Råd till elever

Här diskuteras allt som inte passade i de andra områdena, men som berör den prehospitala akutsjukvården.

Moderator: Wernvik

Anonymous

Råd till elever

Inlägg av Anonymous » 29/3 2005 4:49

Jag har nyligen avslutat min APU-tid och det var en av de bästa stunderna i hela mitt liv. Vad jag lärt mig av dessa killar och tjejer på ambulansen är guld värt. Ett råd till er som skall plugga och sedan söka APU är att ni söker där ni helst vill arbeta. Försök även få göra allt. Var frågvisa och lyhörda. Jag är så glad för att jag fick praktisera på en så bra station. från att ha prövat lyckan inom den ekonomiska sektorn valde jag att efter 30+ plugga och det ångrar jag inte. Funderar nu på att läsa till hösten.

Under min praktiktid har jag arbetat tillsammans med undersköterskor/skötare, ambulanssjukvårdare, sjuksköterskor/skötare, läkare och alla har varit hjälpsamma. Vid olika vårdsituationer har jag lärt mig att alltid motivera varför jag gör en viss åtgärd. -Vad vill jag åstakomma med behandlingen. Att också ha mod att fråga om hjälp och be dem förklara vissa saker. Ambulansen är nutiden riddare som med risk för sina egna liv räddar andra människor.

SÅ ALLA AMBULANSELEVER - L Y C K A T I L L :mrgreen: