Trist att det har dött ut på denna sida.

Här diskuteras allt som inte passade i de andra områdena, men som berör den prehospitala akutsjukvården.

Moderator: Wernvik

ban223
Inlägg: 23
Blev medlem: 29/6 2007 21:22

Trist att det har dött ut på denna sida.

Inlägg av ban223 » 22/4 2011 19:58

Blir lite nedstämd då jag loggar in var vecka och ser nu den sista tiden att det inte blivit några nya inlägg, är vi så kunniga att vi inte behöver dela med oss? Är sidan iggad? Har haft några såsom Novisen bland andra som har kunnat delge med artiklar som är relevanta, önskar fler som vill delge ny kunskap för en vidareutveckling av vårt jobb.

Care
Inlägg: 54
Blev medlem: 9/8 2008 2:44
Kontakt:

Re: Trist att det har dött ut på denna sida.

Inlägg av Care » 23/4 2011 15:26

Jag har gått i samma tankar som dig ban223.

Det är tråkigt. Och konstigt. Jag skrev ihop en översikt av sjuksköterskeforum. Slutsatsen var att ambulansforum är det enda rimligt aktiva forumet för svenska sjuksköterskor - och nu har också det här forumet tystnat?

Är det som du säger att vi har blivit så kunniga att vi inte behöver dela med oss? Eller är det ett tecken på att forum håller på att ersättas av (andra) sociala medier - kanske finns det någon aktiv grupp på facebook där diskussionen går varm?

Eller är det så att det mesta är diskuterat minst en gång och den nya generationen hittar svar på sina frågor genom att använda sökfunktionen? (Ha-ha-haa...)

Ambulansforum.se har varit en stor källa av motivation och information för mig sedan jag hittade sidan under grundutbildningen.

Det är motiverande att det finns fler sjuksköterskor, anestesissjuksköterskor, ambulanssjukvårdare och ambulanssjuksköterskor som är så intresserade av sitt yrke att de är villiga att diskuterar det även på sin fritid.

Jag hoppas att denna period av relativ tystnad är en tillfällig svacka.
Skriver på Sjuksköterska.nu om bland annat sjuksköterskeutbildningen, sjuksköterskans lön och hur det är att jobba som sjuksköterska i norge.

Skriv svar