Tidskrifter?

Här diskuteras allt som inte passade i de andra områdena, men som berör den prehospitala akutsjukvården.

Moderator: Wernvik

John

Tidskrifter?

Inlägg av John » 16/3 2008 0:36

Finns det några tidskrifter (online eller på äkta papper) tillgängliga och relevanta för ämnesområdet?
Läser "Dagens Medicin" samt "Läkemedelsvärlden", men tips på annat vore uppskattat. (Förutom E-medicin, Internetmedicin och Praktiskt medicin, som visserligen inte är några tidningar men innehåller mycket nyttigt)

Aboslut bäst för mig vore något i stil med populär vetenskap, fast med inriktning mot medicin... Behandlingar och rön som även lekmän som jag i termin 2 kan ta till mig.

Användarvisningsbild
ohlstedt
Inlägg: 272
Blev medlem: 28/10 2005 7:52
Ort: Västerås

Inlägg av ohlstedt » 16/3 2008 7:48

Tidskriften Incitament premurnerar jag på, den uppskattar jag välldigt mycket. den innehåller lite olika artikelserier ang. medicinsk vetenskap. Den innehåller även samanfattningar från forskning publicerat bla. i The Lancet.
Jag rekomenderar tidskriften varmt. du kan nog få mer information på incitament.nu eller org kommer inte ihåg exakt

på nätet finns det intressanta sidor som visar intressant forskning


http://content.nejm.org/ är länken till New England journal of medicine, publicerar medicin vetenskaplig forskning, vissa artiklar kan man läsa gratis.

www.thelancet.com är givetvis också en bra sida med forskning

övrigt:
www.lakartidningen.se
www.swenurse.se

önskar trevlig läsning!
Grovplåtslagare, USK, Sjuksköterska, Ambulanssjuksköterska, AMLS, PS

John

Inlägg av John » 17/3 2008 21:45

Tackar!

John

Inlägg av John » 27/3 2008 19:12

Uppdatering ang. Incitament.

Hörde mig för angående möjligheten att köpa ett gammalt nummer samtidigt som jag teckande prenumerationen, men den skickade dom med gratis som bonus. Trevligare kundtjänst har jag inte haft att göra med!

Användarvisningsbild
ohlstedt
Inlägg: 272
Blev medlem: 28/10 2005 7:52
Ort: Västerås

Inlägg av ohlstedt » 27/3 2008 20:33

Dom e bra på Incitament, inte minst tidskriften!
Grovplåtslagare, USK, Sjuksköterska, Ambulanssjuksköterska, AMLS, PS

aceofspades

Inlägg av aceofspades » 27/3 2008 21:00

Hur många läser Samverkan 112?
Kanontidning tycker jag.

Isidor
Inlägg: 727
Blev medlem: 23/10 2007 22:57

Inlägg av Isidor » 27/3 2008 22:09

jag läser den...

Skriv svar