Utbildar bl a i LABC och olika former av HLR på företag, skolor, myndigheter i mellansverige. Brukar inför kurser i "nya" län uppdatera mig i antal ambulanser, akutbilar, IVPA mm. Använder mig då av SOS alarm (givetvis via det vanliga tel numret, inte 112). Det har varit klara besked av trevlig personal. Dock har det visat sig trots flera försök att det inte gått att få fram det exakta antalet ambulanser respektive dygnet runt ambulanser i Stockholm och Uppsala län. I Stockholm tror man att det är runt 50 med något färre i dygnet runt tjänst. I Uppsala finns det runt 20 st enligt de tjänstemän som prioriterar ut dem. Övriga län har direkt kunnat ange tillgång med stationeringsort.
Att förmedla denna kunskap anser jag är viktig i mina kurser då många tror att tillgången är betydligt större. De flesta inser vikten av att dels lära sig mer själv, dels att förstå att det inte alltid går att få en bil omedelbart. Några vet jag har kontaktat sina politiker och ifrågasatt antalet.
Kan inte vara lätt att sitta som spindel i nätet och inte ha klart för sig vilka resurser som finns att tillgå.
Marknadsföring eller...?
Moderator: Wernvik
CAK har svaret!
Hej!
För Stockholms län kan du kontakta CAK som du når via Landstinget! De har all data du behöver! Det finns även några privata åkare utanför CAKs leverantörer vilka kanske kan komma att ingå i händelse av krig eller dyl.
//LYCKA TILL
För Stockholms län kan du kontakta CAK som du når via Landstinget! De har all data du behöver! Det finns även några privata åkare utanför CAKs leverantörer vilka kanske kan komma att ingå i händelse av krig eller dyl.
//LYCKA TILL
Blood Will Tell