Film.

Här diskuteras allt som inte passade i de andra områdena, men som berör den prehospitala akutsjukvården.

Moderator: Wernvik

aceofspades

Film.

Inlägg av aceofspades » 1/8 2006 14:39

Jag undrar om det finns någon dokumentär- eller UR-film inom ämnet ambulanssjukvård.

Jag har sett en film som bl a innehöll en transport av en virrig liten tant, samt en trafikolycka med en skadad som inte pratade svenska och skrek för full hals.
Känns denna igen av någon? Titel??

Tacksam för svar... :D

Användarvisningsbild
Wernvik
Moderator
Inlägg: 776
Blev medlem: 12/3 2004 21:08
Ort: Anderstorp
Kontakt:

Inlägg av Wernvik » 1/8 2006 21:40

Kan tipsa om dokumentären Prioritet 1 som gick på TV 4 för något år sedan. Den var riktigt bra tycker jag.
Johan Wernvik
Moderator
http://www.ambulansservice.se

Användarvisningsbild
zAjben
Inlägg: 440
Blev medlem: 19/8 2004 22:33
Ort: Linköping/Stockholm

Inlägg av zAjben » 1/8 2006 22:16

Wernvik skrev:Kan tipsa om dokumentären Prioritet 1 som gick på TV 4 för något år sedan. Den var riktigt bra tycker jag.
Var det den som handlade om ambulansen i Skåne?

Användarvisningsbild
Gosta
Inlägg: 237
Blev medlem: 24/8 2005 17:43
Ort: Sydney

Re: Film.

Inlägg av Gosta » 1/8 2006 23:49

aceofspades skrev:Jag undrar om det finns någon dokumentär- eller UR-film inom ämnet ambulanssjukvård.

Jag har sett en film som bl a innehöll en transport av en virrig liten tant, samt en trafikolycka med en skadad som inte pratade svenska och skrek för full hals.
Känns denna igen av någon? Titel??

Tacksam för svar... :D
Jag kan också tipsa om Intima möten. Den producerades i två versioner så vitt jag kommer ihåg. En för offentlig TV visning och en i undervisningssyfte.
Intensive Care Paramedic
Public Health Officer

Health is a state of complete physical, mental and social well-being and not merely the absence of disease or infirmity.

Lipton

Re: Film.

Inlägg av Lipton » 2/8 2006 9:12

Den versionen av intima möten som visades i offentlig teve visades på TV4 under namnet Prioritet ett. :wink:

Cortex
Inlägg: 126
Blev medlem: 25/6 2006 13:23

Inlägg av Cortex » 2/8 2006 19:43

Kommer "Intima Möten/Prioritet ett" att visas någonting mer, är det någon som vet? Eller går det att få tag på den på något annat vis?

Användarvisningsbild
zAjben
Inlägg: 440
Blev medlem: 19/8 2004 22:33
Ort: Linköping/Stockholm

Inlägg av zAjben » 2/8 2006 20:11

Cortex skrev:Kommer "Intima Möten/Prioritet ett" att visas någonting mer, är det någon som vet? Eller går det att få tag på den på något annat vis?
Har den inspelad på en dvd någonstans, kan se om jag hittar den. Kan inte svära på det, har mycket cd-skivor som ligger å skräpar men förhoppningsvis har den kommit med i flytten. Kan kolla upp det, återkommer!

aceofspades

Inlägg av aceofspades » 4/8 2006 19:42

Tackar ödmjukast för alla tips!

Ha en trevlig helg.
Själv slipper jag inte ifrån jobbet. :evil:

Skriv svar