läkare/sjuksköterska

Här diskuteras allt som inte passade i de andra områdena, men som berör den prehospitala akutsjukvården.

Moderator: Wernvik

joakim_

läkare/sjuksköterska

Inlägg av joakim_ » 28/2 2006 17:33

Jag vill gärna jobba inom akutsjukvården. jag har för dåliga betyg för läkare så då är sjuksköterska ett alternativ.
Vad får en sjuksköterska egentligen göra när de jobbar på ambulans? är det oftast sjuksköterskor och ambulanssjukvårdare som jobbar på ambulanser?
Vad får alltså en sjuksköterksa göra jämförelse med en läkare på ambulansen. Lyder sjuksköterksan baras order av läkaren hela tiden och gör i princip inget själv eller får man jobba självständigt och ta egna beslut? Det kanske inte ens finns läakre på ambulans?
Helst av allt hade jag velat bli läkare inom akutvård men jobba som sjuksköterska på ambulans verkar vara ett bra alternativ, bara man inte är en andrahand hela tiden. Om någon kunde svara på dessa frågor vore jag väldigt tacksam.

Om någon som jobbar på ambulans som sjuksköterska eller sjukvårdare läser detta får de gärna svara på ovanstående frågor och eller på denna sista fråga: Hur är det att jobba på ambulans? Är det ett roligt(!?) jobb där man käner att man hjälper till? Trvis ni med det? Hur hanterar man alla "äckliga" saker man ser? Man lär sig med tiden eller?

Tacksam för svar.

Användarvisningsbild
Wernvik
Moderator
Inlägg: 776
Blev medlem: 12/3 2004 21:08
Ort: Anderstorp
Kontakt:

Inlägg av Wernvik » 28/2 2006 18:23

Inlägget finns under Utbildning.

Tråden låses och kommer att raderas.
Johan Wernvik
Moderator
http://www.ambulansservice.se

Låst