Hur kan det komma sig

Här diskuteras allt som inte passade i de andra områdena, men som berör den prehospitala akutsjukvården.

Moderator: Wernvik

Användarvisningsbild
Wernvik
Moderator
Inlägg: 776
Blev medlem: 12/3 2004 21:08
Ort: Anderstorp
Kontakt:

Inlägg av Wernvik » 1/3 2007 0:07

också var det det här med att hålla sig till ämnet.

Tack!
Johan Wernvik
Moderator
http://www.ambulansservice.se

Lipton

Inlägg av Lipton » 1/3 2007 14:47

Wernvik: Killjoy! :lol:

Användarvisningsbild
AMBASS
Inlägg: 1395
Blev medlem: 21/3 2004 22:59
Ort: Stockholm - London

Inlägg av AMBASS » 3/3 2007 19:11

Glock 18C skrev:Glocken är en mycket trevlig pistol. Den ligger bra i handen, den är tålig mot kyla, saltvatten, smuts, och värme, man riskerar inte en kula i skinkan om man tappar den i backen tack vare ett inbyggt skydd, det är lätt att montera extrautrustning på den tack vare rails och ett gediget utbud av tillbehör, den är säker - har man inte fingret på avtryckaren så går inga skott av utav misstag tack vare en trycksäkring i avtryckaren, och så är den förbannat träffsäker, tycker jag. Glock 18 är en av få pistoler idag med kapacitet till full autoeldgivning. Och så kan man välja olika kaliber på ammunitionen, från 9mm till .45ACP. C-modellerna har dessutom ett kompensatorsystem i form av två öppningar uppe på pipan som genom att leda bort krutgaserna, vilket inte skitar ner siktet och på ett effektivare sätt ger en bättre träffbild vid rapid fire.
Annat än den svenska polisens tjänstevapen som tenderar att spricka efter ett tag, och det har hänt flera gånger att folk skjutit sig i benet/foten när de drar vapnet ur hölstret.
Mycket god information. Jag ser att du kan ditt vapen. Jag tycker också att Clocken är ett trevligt vapen, men har i tjänst arbetat med andra modeller. Ett av mina "favovapen" är polisens gamla "sexa" W-PP, hur dumt det än kan låta med tanke på träffgrad och sluteffekt. Men i rollen som sjukvårdare fungerar den bra som närskydd, även om den sedan flera år inte nyttjas vid alla operationer. Många internationella medics får ju efterhand sina egna ögonstenar och med tanke på tålighet och dyl borde ju Clocken "toppa" ligan. Har du varit på mission? Isf med FM eller som Friherre? Hur upplever du isf fall Clocken i "skarpt läge" - medic situationer - ((AMBASS))
Blood Will Tell

prehospital
Inlägg: 619
Blev medlem: 12/3 2004 5:45

Inlägg av prehospital » 3/3 2007 19:42

Och hur tror ni våra patienter kommer uppfatta oss om de läser de senaste inläggen?! Håll er till ämnet, tack!

Användarvisningsbild
AMBASS
Inlägg: 1395
Blev medlem: 21/3 2004 22:59
Ort: Stockholm - London

Inlägg av AMBASS » 4/3 2007 11:20

prehospital skrev:Och hur tror ni våra patienter kommer uppfatta oss om de läser de senaste inläggen?! Håll er till ämnet, tack!
Ursäkta, det var helt mitt (AMBASS) fel. Ett sidospår som jag kunde ha tagit via ett "privat med". ((AMBASS))
Blood Will Tell

Skriv svar