Just denna blödning var lite svårlokaliserad inne i slidan och hon höll sina fingrar på den när hon väl hade hittat den, hon ville inte att vi skulle byta, att det inte fanns någon annan tillgänglig händer ca 7 gånger av 10.Lipton skrev:Linda: Jag håller med dig om att USK inte på något sätt saknar kompetens för att vara delaktiga i vården, på någon avdelning. Däremot ställer jag mig frågande till att låta USK låsa ut och iordningställa läkemedel. Varför kunde inte midwifen ifråga låtit en USK hålla tryck på blödningen och själv gjort de uppgifter som är hennes? Att stoppa en blödning är oberoende av arbetsplats knappast en så kvalificerad uppgift att det måste vara någon med leg som utför det, däremot är det en utmärkt uppgift för en hyfsat erfaren USK.
Bm var ganska så ny, var inne på sin 80de förlossningen så det spelade förmodligen roll över hur hennes beslut såg ut.
Övriga gånger finns det minst en bm i receptionen där även läkemedelsrummet finns och då brukar jag vidarebefodra till dem vad jag har blivit tillsagd att hämta så att de i sin tur hämtar upp/drar upp.
Ska jag gå till mig själv så upprepar jag alltid den order jag fått för att uppmärksamma bm på att jag fattat och hört rätt, när läkemedlet finns i rummet visar jag bm flaskan/ampullen för att hon återigen ska se vad som hämtats, när jag dragit upp visar jag mängden för henne. allt för att JAG själv ska kunna försäkra mig om att det blir rätt.
Finns det bm i receptionen hämtar jag dem ifall det blir akuta problemt inne på rummet men som det är ibland i akuta situationer så måste man lösa problemen med det som finns där just då.