Kan återkomma och berätta om det är något jag kan rekommendera =)
Moderator: Wernvik
Kul att du trivs. Narkosen är enligt mig en av de mest intressanta delarnazAjben skrev:Ja, narkosen har varit riktigt kul faktiskt. Kan mycket väl tänka mig att vara narkosläkare. Gick med primärjouren under nyårsnatten också. Det var ruskigt tungt faktiskt, narkosen arbete kan verkligen vara dag och natt.
Håller med dig! Sedan tar inte de flesta operationer sådär fruktansvärt lång tid. Har alltid haft intrycket att man står i 8 timmar på operation, men det verkar sällsynt. I alla fall på allmänkirurgiska.klerty skrev:Jag har gjort två dagar än så länge, men oj alltså, det är så in i nordens kul alltså. Trodde att det lätt skulle bli tråkigt med mycket sittande på en stol men jag harde fel. Det är inte tråkigt och det är action hela tiden med kontroller, åtgärder och mediciner. Det är min nya drömarbetsplats alltså!
Det jag gör är att förbereda och dra upp mediciner, infusioner osv. Sen då ta emot patienten och jag brukar även hjälpa till med handräckning vid spinal osv. Nålsättning blir det ju självklart ett par på varje patient nästan. Ska patienten sova så hjälper jag till med detta och får göra vissa moment under överseende av min handledare. Sen är det ju väckning och vidare transport till IVA/UVA. Så jag är med i hela processen som narkossköterskan medverkar i och hjälper till med det jag kan och instrueras bra av min handledare att testa på lite nya saker.zAjben skrev: Klerty: Vad får du göra som SSK stud?
Rekommenderar dig att försöka få hänga med den narkossköterska som är på primärjouren, i alla fall en gång. Det är en nyttigt om du vill arbeta inom akutsjukvården. Det upplevde i alla fall jag när jag var med.