hur ser ni på detta?
Moderator: Wernvik
Re: hur ser ni på detta?
Dessutom är det min personliga upplevelse att många tillstånd upplevs av ambulanspersonalens som påhittade och fejkade. Visst finns det sånt också men det är inte vår uppgift att validera patienters upplevelser. Vi ska ge ett gott bemötande och rapportera över patientens symtom - subjektiva eller ej.AMBASS skrev:Hej Emelie!emelie_ skrev:Hej!
Hur ser ni ambulansmän på personer som ofta söker akut pga sin sjukdom? Jag har fått en känsla av att dem tycker att man sköter sig själv riktigt. Att man är lite slarvig.
Vet inte riktigt om jag formulerar mig rätt nu. Men jag har sökt akut gansak många gånger pga min astma. Ibland pga jag glömt medicinen hemma (inte haft astma så länge). Fråga gärna om ni inte förstår mig!
MVH Emelie
Smärta och obehag till följd av smärta är högst individuellt och här kanske "omvårdnadsteorierna" i i praktiken kan vinna stöd. Nämligen genom att förhålla sig ödmjuk till människan man skall hjälpa. Jag tror jag förstår din fråga och ibland kan man själv känna att en ambulansutryckning kanske inte var nödvändig, här skall man dock inte låta sig luras för det kan vända illa kvickt.
Jag tror dock att vi ibland kanske lite väl tydligt visar var vi tror och tycker om vissa saker!
((AMBASS))