Attitydproblem

Här diskuteras allt som inte passade i de andra områdena, men som berör den prehospitala akutsjukvården.

Moderator: Wernvik

Jimmy Olsson

Inlägg av Jimmy Olsson » 10/12 2005 23:58

Så länge man varkligen tror på sig själv som person, och så länge man klarar av att ignorera alla påhopp/allt skit som vissa människor slänger ur sig, och inte tar åt sig av dem på ett negativt sätt så klarar man sig rätt bra. :)

Men alla är ju även olika starka. :)

Tomas

Inlägg av Tomas » 11/12 2005 13:00

Hej, jag vill på inget sätt flytta fokus från ambulansflikkans problem. Så snälla diskutera och argumentera Ambulansflikkans inlägg. Jag ville bara med min insändare belysa att det inte är ett problem enbart för kvinnor att inte bli accepterad för vad man är. :?
intubera mera !!

ambulansflikkan

Inlägg av ambulansflikkan » 11/12 2005 13:31

Det kanske var dumt att blanda in att jag är en tös. Som Tomas skriver, det spelar nog mindre roll när man uppfattas som ett hot för vad man är.

Lipton

Inlägg av Lipton » 11/12 2005 19:27

ambulansflikkan skrev:Det kanske var dumt att blanda in att jag är en tös. Som Tomas skriver, det spelar nog mindre roll när man uppfattas som ett hot för vad man är.
Ditt namn här på forumet hade nog ändå avslöjat dig för de som är lite klipskare. Dessutom tycker jag inte det var dumt. Att man uppfattas som ett hot som VUBad syster har ju både Tomas och Sjuksköterskan berättat om. Att man uppfattas som hot som kvinna är ju lika löjligt och lika sant, fanns en väldigt bra artikel i senaste vårdfacket om det ämnet.
Därmed torde ju en VUBad kvinna vara ett ändå större hot för de individer som tenderar bli hotade.

Att du är söt däremot sätter jag kanske mindre betydelse i. :lol:

Jimmy Olsson

Inlägg av Jimmy Olsson » 11/12 2005 20:06

Lipton skrev:
ambulansflikkan skrev: Att du är söt däremot sätter jag kanske mindre betydelse i. :lol:
Värkade inte dom andra göra. :wink:

Novisen

Inlägg av Novisen » 11/12 2005 22:00

Lipton!
Jag försöker att inte lägga någon betydelse i att du inte är söt!! :twisted:

Lipton

Inlägg av Lipton » 11/12 2005 22:40

Novisen: Jag är i alla fall tillräckligt vacker för att kunna med att ha en avatar! Varför har inte du någon? :twisted:

Novisen

Inlägg av Novisen » 12/12 2005 0:13

Du besvarade just den frågan Lipton! :lol:

Skriv svar