Studenter vid Linköpings Universitet?

Här diskuteras allt som inte passade i de andra områdena, men som berör den prehospitala akutsjukvården.

Moderator: Wernvik

AuF

Inlägg av AuF » 12/7 2006 20:06

lugnt =)

Under HEL kursen är det basgrupper som är integrerade mellan de olika programmen. Ni är ca 8 st i varje basgrupp. Undervisningen är både iform av föreläsningar och basgrupper där man diskuterar de man läser, även med vissa inslag av "patientfall" om jag inte mins fel. De är även någon form av rapport som skall lämnas in och presenteras i samband med ett seminarium, detta görs i grupper om 3-4st. Kursen avslutas med en tentamen som består av både en muntlig och skriflig del.

Detta kan ju givetvis ha ändrat sig något sedan jag läste kuresen. Och som sakt. Vet att kursen får mycke kritik och man känner att den ligger långt ifrån det man slutligen skall jobba men, men ha tålamod och döm inte utbildningen efter den här. Finns mycket "matnyttigt" att ta med sig ifån den, även om jag kommer ihåg att jag inte såg det då.

Har även för mig att ni har några dagar av "fältstudier" redan under första terminen. Där ni om grupp på några få följer arbetet på tex VC eller akuten.

Hel kursen är både i norrköping och linköping så se till att fixa med liu kort så tidigt som möjligt så du kan åka gratis mellan Lin-Norr. Tider och info finns på liu.se.

Så igen, lycka till! Är de nåt får du höra av dig!

Användarvisningsbild
zAjben

Inlägg av zAjben » 22/7 2006 13:34

Tack så hemskt mycket! Måste säga att lyckan är fullkomlig, kommer nog sväva på moln under resten av sommaren! :)

Har fått en del ny information om utbildningen och liknande från LiU och det känns som om jag fått lite mer kött på benen..

Med "Nolle-informationen" stod det även att man skulle försöka få tag på en läkarrock och ett operationsställ från sitt eget landsting.. Nu är det ju så att jag inte arbetar inom sjukvården, och undrar hur man enklast skulle kunna få tag på ett sådant? Jag har inget emot att betala för mig, men det känns som att jag inte riktigt vet vart jag ska vända mig.. Några tips och idéer? Kan tillägga att det handlar om Stockholms Läns Landsting.

Skriv svar