Det var någon som skrev att om man ville jobba inom ambulans så skulle man räkna med att inte få så mycket tid över till et socialt liv. Det var några som kommenterade detta men det kändes inte som man fick riktigt med klarhet över det hela.
Mina frågor är därför: Hur är det att jobba inom ambulans? Får man lite tid över för fru och barn m.m. det kan väl inte vara så att detta jobb tar så mkt mer tid än ngt annat (för utom mer obekväm arbetstid men d är väl inte mer obekväma på ambulans än på sjukhus eller). Jag skulle bara vilja att ni som jobbar på ambulans berättar hur ni upplever eran fritid. Har ni ngn? Tar jobbet MYCKET tid? eller kan det helt enkelt vara så att man tar med sig jobbet och d känslorna med sig och d är därför d var ngn som tyckte att man inte kan kombinera ambulanssjukvård med fritid.
Min andra fråga är om ni som jobbar inom ambulanssjukvård (sjukvårdare, undersköterskor och syrror) om ni kan berätta hur ni trivs och hur mkt ansvar ni sjävla tycker ni får ta nät ni jobbar. T e x hur mkt ansvar ni får ta vid en olycksplats och hur ofta ni behöver ringa en läkare (när behöver ni göra d). Men framförallt, hur är d att jobba inom den prehospitala grenen? Trivs ni? Fördelar? Nackdelar?
Tacksam för svar
/ En som ser ambulanssjukvård som ett framtidsyrka