Mordet i Rosengård

Här diskuteras allt som inte passade i de andra områdena, men som berör den prehospitala akutsjukvården.

Moderator: Wernvik

Putte

Mordet i Rosengård

Inlägg av Putte » 4/8 2004 14:14

Läste precis i kvällsposten om att det är upprörda känslor över att inte ambulansen körde direkt fram till den knivhuggne mannen i Rosengård utan väntade på att polisen skulle säkra platsen.
Jag blir mörkrädd, det är synd om ambulanspersonalen som säkert gjorde sitt bästa och sedan får de skit i tidningen......
Jag kör aldrig fram om det inte är säkert, sedan skiter jag i om det så dröjer 30 minuter innan polisen har säkrat platsen. Vad tycker ni? Gör som jag skriv en rad till journalisterna som skrev "dyngan", det är viktigt att vi ger vår bild av verklighet så att de inte hätsar allmänheten mot oss!!: gun.lauritzon@kvp.se och per.lindelow@expressen.se

Niklas Karlsson

Inlägg av Niklas Karlsson » 5/8 2004 12:50

Ör det inte de som gnäller mest är de som byggt upp ett klimat som gör det omöjligt för ambulansen att verka i ett speciellt område?

Snacka om att bita sig själva i svansen..

Anonymous

Inlägg av Anonymous » 6/8 2004 0:11

Journalister har, och kommer alltid att ha en konstig förmåga att vända saker emot "samhällets stöttepelare", polis, ambulans, brandmän, väktare och dylikt. Mest för att det är lättare att vinkla storyn till att det är synd om en ligist som ligger och blöder efter en fight och att ambulansen inte vågade sig fram. Det ser bättre ut på löpsedeln.

Skriv svar