blåljus

Här diskuteras allt som inte passade i de andra områdena, men som berör den prehospitala akutsjukvården.

Moderator: Wernvik

Anonymous

blåljus

Inlägg av Anonymous » 31/12 2005 21:23

Okej efter att ha sett brandmännen så borde väll folk ha fattat att det inte riktigt är värsta bränder hela tiden utan massa automatlarm och bilbränder. Det som däremot inte visades men som jag fått lära mig är att brandmannayrket kan vara väldigt lååångtråkigt. Såpass tråkigt att man ringer till tjejpolarn (jag!!!) halv tre vissa nätter och beklagar sig för en yrvaken. "Jag har så tråååkigt, kan inte du komma hiiit... snääällaaa... Men världens ynkligaste röst. Fast då skulle väll varken någon viljabli branman eller känna någon...

Om polisyrket har alla skaffat sig en bild genom värsta actionrulle... blåljus var ju riktigt snällt jämfört med det.

Gott nytt år på er!!! nu kör vi järnet nästa också...

Jimmy Olsson

Inlägg av Jimmy Olsson » 1/1 2006 13:20

Nej, att det kan bli lite långtråkigt på brand är sant. Det är ju inte New York precis. Det beror självklart på var man bor. Det är nog (i regel) mer utryckningar i t,ex Sthlm än i någon småstad ute på landet... Mycket beror nog även på omgivningen. Stora vägar i närheten, sevärdheter eller attraktioner som skapar konstant trafik etc...

Det blir nog mycket dötid på stationen för de flesta brandmän. Men då finns ju tid för annat nyttigt ;)

Niklas Karlsson
Inlägg: 1473
Blev medlem: 14/7 2004 13:49

Inlägg av Niklas Karlsson » 1/1 2006 16:12

I storstäderna är det inte mycket vila vill jag lova. När jag kommer tillbaka från ett jobb och backar in bilen har kamaraterna på brandkåren kört 3 körningar:)

Skriv svar