Få in en fot

Här diskuteras allt som inte passade i de andra områdena, men som berör den prehospitala akutsjukvården.

Moderator: Wernvik

klerty

Få in en fot

Inlägg av klerty » 13/7 2004 17:33

Hallå allihopa.

Min stora dröm är att bli ambulanssjukvårdare så jag har sökt in på universitetet för att läsa sjuksköterskeprogrammet. Men nu är det så att jag kanske inte kommer in denna termin och då tänkte jag att jag behöver jobba lite. Det tror jag också är bra att man gjort sen så man vet lite vad saker handlar om.

Jag är undersköterska och skulle gärna arbeta på det lokala sjukhuset (karlstad). Helst skulle man ju vilja jobba på akuten men hej man får väl ta det lite lungt med det skulle jag tro.
Men vad finns det egentligen för alternativa vägar för att ta sig till ett jobb på akuten?
Ska man bara skriva en ansökan dit och hoppas på det bästa?
Ska man försöka få ett jobb på en annan del av sjukhuset för att sedan kunna bli rekomenderad?

Ja är det någon som har något bra svar eller kanske rentav egna erfarenheter får ni mycket gärna skriva dom här nedan.

Tomas
Inlägg: 465
Blev medlem: 15/3 2004 10:45

Inlägg av Tomas » 13/7 2004 19:12

Hej Klerty, har du lite erfarenhet eller ingen?? Jag tror att det är bra om man provar andra saker innan man blir ambulanssjukvårdare, akuten är definitivt ett sånt ställe där man lär sig massor annars är IVA och HIA avdelningar också matnyttiga. Är du lös och ledig och kan tänka att flytta på dig så kan det inte vara några probem att få vikariat på nämda arbetsplatser, lycka till!!

Lipton

Gå och prata med någon

Inlägg av Lipton » 13/7 2004 19:59

Hej.

Jag gjorde praktik under min värnplikt på en akutmott. När det led mot sitt slut så gick jag och pratade med vårdföreståndaren och frågade om jag kunde få jobba. Det gick jättebra. Han kände inte igen mig trots att jag sprungit där tre veckor men jag fick ett sommarvik ändå.

klerty

Inlägg av klerty » 13/7 2004 20:46

Ja min erfarenhet består ju endast i dom praktiker jag haft under gymnasiet och min tid i lumpen. Har en känsla av att man inte får nåt vik på ambulansen direkt :P . Men man får väl vara lite framåt å försöka iallafall, man kan ju inte få mer än ett nej.

Skriv svar