Nackdelar
Moderator: Wernvik
Nackdelar
Vad ser ni som de största nackdelarna med ambulansyrket, de nackdelar som jag ser framför mig är ex att köra ambulans vid dåligt väder ex att bli bländad i mörker eller att bli starkt bländad av solen när den reflekteras i en blöt vägbana... jobbigt med trafikolyckor i spöregn eller snöstorm... Hot och våld???
Grovplåtslagare, USK, Sjuksköterska, Ambulanssjuksköterska, AMLS, PS
Arbetstiderna är sämst.
Körningen är värst när det är halt väglag/dålig sikt ,dålig patient och en hysterisk anhörig bredvid sig halv fem på morgonen och man har sovit 2 timmar på ett dygn.
Nu förtiden tar jag dock inga anhöriga bredvid mig när jag kör om jag känner att dom inte kommer att sköta sig. Då får dom ta en taxi.
Att jobba ute i dåligt väder är aldrig ett problem. Det har vi ju kläder till.
Körningen är värst när det är halt väglag/dålig sikt ,dålig patient och en hysterisk anhörig bredvid sig halv fem på morgonen och man har sovit 2 timmar på ett dygn.
Nu förtiden tar jag dock inga anhöriga bredvid mig när jag kör om jag känner att dom inte kommer att sköta sig. Då får dom ta en taxi.
Att jobba ute i dåligt väder är aldrig ett problem. Det har vi ju kläder till.
Tycker arbetstiderna är helt ok, men det beror väl på var man jobbar, hur mkt man kör och hur långt man har till sjukhus.
Sämst är att man får se så mkt socialt elände. Folk som inte kan sköta sin hygien, luktar illa mm. Sånt kan göra mig väldigt illa berörd extra om barn är med såklart.
Sen är det slititg för kroppen. Gäller att hålla sig i form men trots detta sliter det. Dålig arbetsmiljö i ex ambulansen pga arbetsgivarens snålhet. (trång förarmiljö ex)
Men det är så mkt saker som uppväger så det är nästan svårt att komma på negativa saker. Men en sak till är väl att man kör så mkt "onödiga" transporter som kunde skötas av annan instans.
Sämst är att man får se så mkt socialt elände. Folk som inte kan sköta sin hygien, luktar illa mm. Sånt kan göra mig väldigt illa berörd extra om barn är med såklart.
Sen är det slititg för kroppen. Gäller att hålla sig i form men trots detta sliter det. Dålig arbetsmiljö i ex ambulansen pga arbetsgivarens snålhet. (trång förarmiljö ex)
Men det är så mkt saker som uppväger så det är nästan svårt att komma på negativa saker. Men en sak till är väl att man kör så mkt "onödiga" transporter som kunde skötas av annan instans.
Då jobbar du inte inom Falck det hör jag! De kan inte lägga till 500 kr för att få Gore Tex jackor i stället för det billigare alternativet som drar till sig vatten som en svamp.banan skrev:Att jobba ute i dåligt väder är aldrig ett problem. Det har vi ju kläder till.
Det negativa är våra kläder, bilar som rullar på tok för långt innan byte och lönen. Ha ett gott nytt år allihop!!! Jag firar nyår precis som jag firade jul... Jag jobbar dygn!!