UMEÅ-En storm i ett vattenglas??.

Här diskuteras allt som inte passade i de andra områdena, men som berör den prehospitala akutsjukvården.

Moderator: Wernvik

Patientsäkerhet

UMEÅ-En storm i ett vattenglas??.

Inlägg av Patientsäkerhet » 26/8 2006 15:43

Då jag vet att de flesta på stationen i Umeå följer vad som skrivs på forumet nu så vill jag fråga:
-Ska man tolka "tystnaden" på ambulansforum från övriga arbetskamrater på stationen som: Att alla håller med i sakfrågan?, eller ska man tolka det som att ingen fler vågar kontakta medier och politiker?, eller tycker majoriteten att det är bra att patienterna får olika vård/transport beroende på vilka som är i tjänst?, ska vi fortsätta med den här kompetensnivån?.
Brukar vi få gehör för våra krav / önskemål på stationsmötena med ledning, har vi någonsin blivit "överkörda" de gånger vi haft meningsskiljaktigheter i fråga om extra arbetsuppgifter o.s.v?.
Att folk har åsikter i fikarummen runt detta vet alla...men händer det något mera på mötena?.

-Jag skulle gärna se åsikter i detta på forumet oavsett vinkling, då jag tror att det är mycket få som kommer våga ha en åsikt inför arbetsgivarrepressentanterna. Motivera gärna varför ni är för- alternativt mot att press och politiker fått vetskap om eventuella brister, sen vore det bra att veta om ni arbetar på Umeå-stationen.

Vill ni vara anonyma så tycker jag att ni skall vara det, så det är bara att skaffa er en "Profil" och gå med i en saklig diskution-tag tillfället i akt!.
Ni andra som inte arbetar i Umeå får givetvis också tycka till!.
VÄLKOMNA!!!

Som offentliganställda har vi lagstadgad rätt till anonymitet och omfattas av meddelarskyddet!.

Se gärna Göteborgs Universitet Institutionen för Arbetsvetenskap LÄNK: http://arbetsplatskonflikt.av.gu.se/1ak ... nt.html#16
Senast redigerad av 1 Patientsäkerhet, redigerad totalt 26 gånger.

Sjuksköterskan

Inlägg av Sjuksköterskan » 26/8 2006 15:56

Håller stenhårt på dig! Bort med detta inavlade system där cheferna fullständigt struntar i patienter och personal. Verkar som att utveckling av ambulanssjukvården inte finns i norrland. Felet ligger hos cheferna.

Patientsäkerhet

Inlägg av Patientsäkerhet » 26/8 2006 16:15

Hej och tack för din åsikt, du får gärna ange om du arbetar i Umeå eller nån annan stad-län. / Patientsäkerhet

prov

tystnad på jobbet

Inlägg av prov » 4/12 2006 16:15

ja det kan man nog säga eftersom du har ställt till det lite kan man väl säga tyst är det men det var väl kanske tanken när du började med dina inlägg

Användarvisningsbild
AMBASS

Re: UMEÅ-En storm i ett vattenglas??.

Inlägg av AMBASS » 4/12 2006 16:23

Patientsäkerhet skrev:Då jag vet att de flesta på stationen i Umeå följer vad som skrivs på forumet nu så vill jag fråga:
-Ska man tolka "tystnaden" på ambulansforum från övriga arbetskamrater på stationen som: Att alla håller med i sakfrågan?, eller ska man tolka det som att ingen fler vågar kontakta medier och politiker?, eller tycker majoriteten att det är bra att patienterna får olika vård/transport beroende på vilka som är i tjänst?, ska vi fortsätta med den här kompetensnivån?.
Brukar vi få gehör för våra krav / önskemål på stationsmötena med ledning, har vi någonsin blivit "överkörda" de gånger vi haft meningsskiljaktigheter i fråga om extra arbetsuppgifter o.s.v?.
Att folk har åsikter i fikarummen runt detta vet alla...men händer det något mera på mötena?.

-Jag skulle gärna se åsikter i detta på forumet oavsett vinkling, då jag tror att det är mycket få som kommer våga ha en åsikt inför arbetsgivarrepressentanterna. Motivera gärna varför ni är för- alternativt mot att press och politiker fått vetskap om eventuella brister, sen vore det bra att veta om ni arbetar på Umeå-stationen.

Vill ni vara anonyma så tycker jag att ni skall vara det, så det är bara att skaffa er en "Profil" och gå med i en saklig diskution-tag tillfället i akt!.
Ni andra som inte arbetar i Umeå får givetvis också tycka till!.
VÄLKOMNA!!!

Som offentliganställda har vi lagstadgad rätt till anonymitet och omfattas av meddelarskyddet!.

Se gärna Göteborgs Universitet Institutionen för Arbetsvetenskap LÄNK: http://arbetsplatskonflikt.av.gu.se/1ak ... nt.html#16
Bra jobbat!

Det händer saker, även om det går trögt. Umeå kommer få ett och annat att svara på i framtiden. Ge inte upp - SYNLIGGÖR - denna dynga. Jag vet att många håller med dig. Tyvärr är många livrädda för sina chefer och de vill inte vara obekväma. ((AMBASS))
Blood Will Tell

Skriv svar