Ålders och Könsfördelning

Här diskuteras allt som inte passade i de andra områdena, men som berör den prehospitala akutsjukvården.

Moderator: Wernvik

Anonymous

Ålders och Könsfördelning

Inlägg av Anonymous » 6/4 2006 18:48

Är det någon som har koll på hur ålders och könsfördelningen ligger inom ambulansyrket? (både ssk och sjv)

Malin

Re: Ålders och Könsfördelning

Inlägg av Malin » 10/4 2006 22:12

Arvid skrev:Är det någon som har koll på hur ålders och könsfördelningen ligger inom ambulansyrket? (både ssk och sjv)
Det varierar nog kraftigt från station till station. På vikarieutbildningen där jag ska jobba i sommar var det 14 tjejer och 12 killar... bland vikarierna alltså...

Användarvisningsbild
AMBASS

Re: Ålders och Könsfördelning

Inlägg av AMBASS » 10/4 2006 22:18

Arvid skrev:Är det någon som har koll på hur ålders och könsfördelningen ligger inom ambulansyrket? (både ssk och sjv)
Cheers arvid!

Vårdförbundet och Kommunal (samt Alarm) torde har information om detta. Annars skulle kanske Landsting- och kommunförbundet kunna hjälpa till med detta. SCB är också ett alt, men jag tror mer på de första!

//BE SAFE...
Blood Will Tell

Anonymous

Inlägg av Anonymous » 11/4 2006 15:21

okej! tack för hjälpen!

johnjohn

Inlägg av johnjohn » 17/4 2006 14:30

Fler brudar säger jag. jag skulle gärna se en åldergräns för att få jobba inom ambulanseriet. 25 år skulle vara lagom + sjukhusvana från akutavd.

Lipton

Inlägg av Lipton » 20/4 2006 9:23

johnjohn skrev:Fler brudar säger jag. jag skulle gärna se en åldergräns för att få jobba inom ambulanseriet. 25 år skulle vara lagom + sjukhusvana från akutavd.
Personliga egenskaper är viktigare. Jag är 24 men har pysslat med akutsjukvård de senaste sju åren. Är jag inte välkommen? :wink:

Niklas Karlsson

Inlägg av Niklas Karlsson » 20/4 2006 10:12

25 år är ju bara taget ur luften utan argument. Man kan läsa till polis när man är 19. Jag har också träffat 21 åriga poliser som varit alldeles utmärkta. Varför skulle det vara skilnad mot oss på ambulansen?

Sen vill jag inte se fler kvinnor på ambulansen.. Jag vill se de mest lämpliga aspiranterna. Är det en tjej så är det kanon.. Det behövs mer tjejer hos oss! Men låt det inte gå ut över dennes möjlighet att sköta jobbet!

Skriv svar