C-körkort

Här diskuteras allt som inte passade i de andra områdena, men som berör den prehospitala akutsjukvården.

Moderator: Wernvik

Användarvisningsbild
ohlstedt
Inlägg: 272
Blev medlem: 28/10 2005 7:52
Ort: Västerås

C-körkort

Inlägg av ohlstedt » 24/3 2006 8:42

Är det någon som nyligen har tagit c körkort? hur många körlektioner tror ni att man i genomsnitt behöver ta? vad brukar hela kalaset kosta?
Grovplåtslagare, USK, Sjuksköterska, Ambulanssjuksköterska, AMLS, PS

Framtidsmål

Inlägg av Framtidsmål » 24/3 2006 9:18

Är man inte allt för krattig så klarar man sig på 15000:- om man hittar en bra o billig trafikskola! Har man möjlighet att övningsköra privat så är ju det ett stort plus i plånboken! Den trafikskola som jag först tänkte ta c-kortet på(la ner). Dom hade ett paket på 32000:- om jag inte missminner mig, då var det teori,uppkörning, samt så många körlektioner man behövde(obegränsat). Har du kunnskaper om lastbil och kan köra så går det lätt under 10000:-

PHRNMSc
Inlägg: 29
Blev medlem: 13/3 2004 12:43
Ort: Södra Norrland

Inlägg av PHRNMSc » 24/3 2006 9:28

Mitt c-kort (2001) gick på 15800:- för allt. (((6 dubbellektioner. Teori. Läroböcker. Läkarundersökning för körkortstillstånd (vilken på den tiden var ganska dyr ca 800:-). Övriga avgifter är priserna för teoriprov, förarprov, lån av fordon vid uppkörning, fotografering samt tillverkningskostnaden för körkortet)))
"Resuscitation may be defined as the reversal of the process of death." (H. G. Swann, 1953)

Skriv svar