Olyckan

Här diskuterar du om utryckningskörning

Moderator: Wernvik

aceofspades

Inlägg av aceofspades » 1/2 2007 0:00

Niklas Karlsson skrev:Jag håller med tidigare talare..

Jag tycker att aceofspace ska ges en riktig ordentlig varning och hade jag varit moderator hade jag spärrat dennes konto på studs.
Hoppas att det inte är någon anhörig till vännen som avlidit som läst detta grova, respektlösa påhopp på en i tjänsten avliden kollega.

Internet är ett öppet forum, men vissa sociala koder måste användas i dessa fall. I synnerhet om man har vårt yrke där respekt för den enskilda människan är ledstjärnan.

Som medlem på ambulansforum kräver jag att man beivrar aceofspace agerande!!
Nej det var definitivt inte så jag menade. Jag kan ha formulerat mig klumpigt och ber i sådana fall så mycket om ursäkt för det.

Jag syftade inte till det specifika fallet utan till den vårdslöshet som sker i allmänhet, inte bland alla, och definitivt inte endast inom ambulansverksamhet. Men faktum kvarstår att det på många håll finns en del individer som inte kan låta bli gasen, utan tror att det är tufft att köra fort. Det är en sak när det gäller dumma 18-åringar med pappas merca, de fattar helt enkelt inte bättre. Försiktig blir man först när man ser effekterna av sitt eller någon annans vårdslösa beteende. Men när poliser, ambulanspersonal, taxichaufförer, piloter, lastbilschaufförer mfl. kör för fort, för länge, för fulla, då är det katastrof. Den här gången var det en olyckshändelse som kanske inte kunde ha förhindrats, men alltför många gånger beror det på en oansvarig, olämplig förare. Just därför anser jag att det många gånger bör vägas risk mot risk. I den här olyckan var det inte ambulansföraren som var ansvarig. Det kan lika gärna varit lastbilschauffören som också har ett ansvar som yrkesförare.

Återigen, det var inte min avsikt att formulera mig klumpigt, inte heller att på något vis skuldbelägga offren för denna tragiska olyckshändelse.

Mvh. /Aceofspades

GoldenHour

Inlägg av GoldenHour » 1/2 2007 1:08

Ta bort den här tråden så folk slipper läsa det...

Intresserad

Inlägg av Intresserad » 2/2 2007 6:25

Intresserad skrev:För några timmar sedan skedde det en ambulansolycka i Västerbotten också. Lyckligtvis utan dödsoffer.

http://www.folkbladet.nu/2007/01/31/amb ... fikolycka/
Uppföljning: http://www.folkbladet.nu/2007/02/02/amb ... e-i-krock/

Skriv svar